Przed Polo GTI i C3 Skoda utrzymuje kontrolę w R5

Podczas gdy nowe modele przygotowują się do inwazji na rynek samochodów rajdowych R5, to Skoda wyznacza standardy w postaci Fabii.

opublikowany 27/11/2017 à 17:18

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Przed Polo GTI i C3 Skoda utrzymuje kontrolę w R5

Powstała w 2013 roku kategoria R5 zrewolucjonizowała drugą serię WRC i różne testy rallye na całym świecie. FIA podjęła wówczas decyzję o zastąpieniu starzejących się S2000 modelami zbliżonymi do WRC. R5 ma 4-cylindrowy silnik turbo o pojemności 1.6 l z kołnierzem 32 mm, pięciobiegową sekwencyjną skrzynię biegów i napęd na wszystkie koła. Maksymalna cena zakupu samochodu została ustalona na 180 000 euro.

Citroën et M-Sport ont été les premiers à se lancer sur le marché en proposant respectivement la DS 3 et la Ford Fiesta dans la gamme. Le modèle français reprenant les formes de la version WRC a reçu différents kits de développement afin de gommer ses faiblesses, avec notamment un kit évo 2016 offrant de nouveaux amortisseurs et des réparations plus simples à effectuer.

 

 

Mimo wszystko większy sukces w tej kategorii będzie miał M-Sport. Brytyjska struktura, mistrz wśród kierowców i producentów w WRC w tym sezonie, może pochwalić się rekordową sprzedażą, odkąd w poniedziałek świętowała 250. produkcję.

 

Peugeot dołączył do tej kategorii w 2014 roku wraz z modelem 208 T16. Jest głównie w ERC że odniesie sukces dzięki kilku zwycięstwom Craiga Breena co umożliwi mu dostrzeżenie go przez Citroën Racing, gdy marka Chevron powróci do WRC.

Kategoria R5 zmieniła swoje oblicze w 2015 roku, kiedy Skoda wprowadziła na rynek Fabię R5, której misją było podążanie za trendem Fabii S2000, będącej punktem odniesienia w tej kategorii. Nowy R5 znakomicie spełnił swoje zadanie, szybko okazując się najbardziej wydajnym i niezawodnym, co skłoniło załogi do wyboru tego modelu. Zdobyła wiele tytułów krajowych, zwłaszcza we Francji z Sylvainem Michelem oraz w WRC 2 z Pontus Tidemand w tym roku. Czeska marka należąca do Grupy Volkswagen sprzedała już ponad 150 modeli.

 

 

Malgré les performances de la Fabia R5, Hyundai Motorsport a tenu à lancer la version R5 de sa nouvelle i20. Elle a fait ses débuts en compétition au Tour de Corse et a rapidement affiché des performances prometteuses. Jordan Berfa a notamment décroché le titre de champion de France des Rallyes Terre sur une monture coréenne.

 

 

Kategoria R5 stale się powiększa wraz z przygotowywaniem nowych samochodów. Volkswagen Motorsport przygotowuje się do półoficjalnego powrotu ze swoimi GTI Polo obecnie w fazie rozwoju. Citroën również się przygotowuje wersja R5 jego C3. Proton wypuści także Iriza w przyszłym roku.

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz