Carlos Tavares: „Musimy przywrócić zdrowy rozsądek”

Obecny w parku serwisowym Rajdu Monte Carlo Carlos Tavares, Prezes Zarządu Grupy PSA, bezpośrednio odpowiadał na nasze pytania.
 

opublikowany 31/01/2018 à 10:41

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Carlos Tavares: „Musimy przywrócić zdrowy rozsądek”

WRC z Citroënem, Formuła E z DS i sojuszem z Virgin Racing, World RX z Peugeoti do początku roku Rajd samochodowy-najazd z Lwem, poświęcony po raz kolejny Carlos Sainzzaangażowanie PSA w sporty motorowe pozostaje niezwykle eklektyczne.

Prezes zarządu francuskiej grupy i sam wielki fan sportów motorowych Carlos Tavares nie przepuścił okazji, aby w zeszłym tygodniu pojechać na Rajd Monte Carlo, aby kibicować Citroën Racing i tandemowi Kris Meeke – Craiga Breena, dostosowany do C3 WRC.

Menedżer skorzystał również z okazji, aby powrócić z nami do tematów związanych z programami sportowymi PSA. Gdybyśmy szczególnie spodziewali się możliwego powrotu Peugeota w Wytrzymałość, to World RX i przyszły E-WRX zachowały zalety Lwa.

„Żyjemy w epoce, którą można określić jako darwinowską: dostosujesz się lub znikniesz, wyjaśnia Carlos Tavares. Dlatego pasjonuję się tematami, które tu omawiamy: sporty motorowe zawsze kręciły się wokół przemysłu motoryzacyjnego.

Ale jeśli będzie się rozwijać, a konkurencja będzie nadal krążyć po okolicy, ignorując to wszystko, zgadnij, co się z nią stanie... Powód, dla którego skierowaliśmy się w stronę WRX i przyszłego E-WRX, a nie WEClub że od razu zaangażowaliśmy się w Formułę E. W przeciwnym razie zostaniemy skrytykowani za to, że jesteśmy dinozaurami niezdolnymi do adaptacji. »

Pragmatyzm leży także u podstaw wyborów Carlosa Tavaresa dotyczących kierunków sportowych zobowiązań PSA.  „Okres, w którym mogliśmy pozwolić sobie na kaprys, pod wpływem emocji lub ego, aby zaangażować się w mistrzostwa i przeznaczyć miliony euro, minął.

Musimy wziąć pod uwagę wymiar, jaki reprezentuje dziś konkurencja w przemyśle motoryzacyjnym, który nie jest niższy od poziomu spotykanego w sportach motorowych.

To tak trudne, że nie możesz sobie tego wyobrazić. Dlatego istnieją wszelkie powody, dla których w branży motoryzacyjnej trudno jest przenieść to na sport motorowy w imię zwrotu wydanych pieniędzy.

A jeśli jesteśmy szczerymi entuzjastami tego sportu, wszyscy powinniśmy walczyć z inflacyjnym podejściem, które prawdopodobnie zabije nasz sport, prowadząc nas w ślepe zaułki […] Jeśli chcemy to chronić, musimy zabrać ze sobą zdrowy rozsądek. »

Pełny wywiad z Carlosem Tavaresem oraz pełny raport i analizę Rajdu Monte Carlo znajdziesz w numerze AUTO 2150tygodniowo, już dostępny w wersji cyfrowej i w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz