WRC z Citroënem, Formuła E z DS i sojuszem z Virgin Racing, World RX z Peugeoti do początku roku Rajd samochodowy-najazd z Lwem, poświęcony po raz kolejny Carlos Sainzzaangażowanie PSA w sporty motorowe pozostaje niezwykle eklektyczne.
Prezes zarządu francuskiej grupy i sam wielki fan sportów motorowych Carlos Tavares nie przepuścił okazji, aby w zeszłym tygodniu pojechać na Rajd Monte Carlo, aby kibicować Citroën Racing i tandemowi Kris Meeke – Craiga Breena, dostosowany do C3 WRC.
Menedżer skorzystał również z okazji, aby powrócić z nami do tematów związanych z programami sportowymi PSA. Gdybyśmy szczególnie spodziewali się możliwego powrotu Peugeota w Wytrzymałość, to World RX i przyszły E-WRX zachowały zalety Lwa.
„Żyjemy w epoce, którą można określić jako darwinowską: dostosujesz się lub znikniesz, wyjaśnia Carlos Tavares. Dlatego pasjonuję się tematami, które tu omawiamy: sporty motorowe zawsze kręciły się wokół przemysłu motoryzacyjnego.
Ale jeśli będzie się rozwijać, a konkurencja będzie nadal krążyć po okolicy, ignorując to wszystko, zgadnij, co się z nią stanie... Powód, dla którego skierowaliśmy się w stronę WRX i przyszłego E-WRX, a nie WEClub że od razu zaangażowaliśmy się w Formułę E. W przeciwnym razie zostaniemy skrytykowani za to, że jesteśmy dinozaurami niezdolnymi do adaptacji. »
Pragmatyzm leży także u podstaw wyborów Carlosa Tavaresa dotyczących kierunków sportowych zobowiązań PSA. „Okres, w którym mogliśmy pozwolić sobie na kaprys, pod wpływem emocji lub ego, aby zaangażować się w mistrzostwa i przeznaczyć miliony euro, minął.
Musimy wziąć pod uwagę wymiar, jaki reprezentuje dziś konkurencja w przemyśle motoryzacyjnym, który nie jest niższy od poziomu spotykanego w sportach motorowych.
To tak trudne, że nie możesz sobie tego wyobrazić. Dlatego istnieją wszelkie powody, dla których w branży motoryzacyjnej trudno jest przenieść to na sport motorowy w imię zwrotu wydanych pieniędzy.
A jeśli jesteśmy szczerymi entuzjastami tego sportu, wszyscy powinniśmy walczyć z inflacyjnym podejściem, które prawdopodobnie zabije nasz sport, prowadząc nas w ślepe zaułki […] Jeśli chcemy to chronić, musimy zabrać ze sobą zdrowy rozsądek. »
Pełny wywiad z Carlosem Tavaresem oraz pełny raport i analizę Rajdu Monte Carlo znajdziesz w numerze AUTO 2150tygodniowo, już dostępny w wersji cyfrowej i w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)