Pomimo napiętego harmonogramu obrony tytułów mistrza świata, Citroën Racing pracuje także nad dużymi projektami poza konkursami. W 2008 roku Xavier Mestellan chciał rozpocząć ekologiczny projekt skupiający się na zaangażowaniu marki w WRC. Pomysł hybrydowego samochodu koncepcyjnego został zaakceptowany przez Oliviera Quesnela i przekazany kierownictwu Citroëna, który szybko poparł inicjatywę.
Kilka miesięcy później już jeździło C4 WRC wyposażone w akumulator i silnik elektryczny. Misja zakończyła się sukcesem, ale Citroën idzie dziś dalej, przeprowadzając testy, bardziej eksperymenty niż prace rozwojowe, z C4 WRC HYbrid4.
Jeśli system nadal wymaga dostrojenia, tryb elektryczny pozostaje nie mniej imponujący. Kiedy pilot? w tym przypadku Dani Sordo? włącza stacyjkę bez uruchamiania silnika spalinowego, wybiera bieg do przodu tradycyjnym sterowaniem skrzynią biegów przy kierownicy i samochód rusza bez najmniejszego hałasu. W tym trybie C4 WRC jest w stanie pokonać około dwudziestu kilometrów. „Było to uwzględnione w naszych specyfikacjach” – mówi Didier Raso, kierownik systemu elektroenergetycznego nadzorujący projekt. „W tym celu dobraliśmy akumulator i silnik o mocy 125 kW. Obecność dwóch silników pozwala nam na wiele korzyści. Łącznie poprawia się wytrzymałość hamulców. W trybie elektrycznym ograniczamy uciążliwości bez zużywania silnika cieplnego. Wreszcie tryb Boost pozwala uzyskać 300 Nm na ograniczony czas. »
Dla kierowcy to dość wyjątkowe C4 WRC nie różni się zbytnio od tego, które regularnie prowadzi na podium: „Na tylnej osi jest o 150 kilogramów więcej, czujesz, że samochód jest trochę cięższy. Ale przede wszystkim w związku wszystko się zmienia. Na wsiach możemy przejść na tryb elektryczny, nie budząc rano mieszkańców! »
Citroën C4 WRC HYbrid4 demonstruje możliwości Citroën Racing w opracowywaniu hybrydowego WRC. Pierwszy eksperyment, który mógłby zaalarmować Międzynarodową Federację Samochodową, która za wszelką cenę stara się uczynić zawody „bardziej ekologicznymi”.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)