De ses tous premiers rallyes régionaux à la Toyota Celica officielle, près de quinze ans se sont écoulés avant que Didiera Auriola nie udaje mu się spełnić swojego marzenia: zostać rajdowym mistrzem świata.
Urodzony w Montpellier, ale bardzo szybko związany z Millau, ten, który pracuje jako kierowca karetki pogotowia, spędził w nim kilka sezonów Renault 5 Turbo Group B, Metro 6R4 Group B i Ford Sierra RS Cosworth Group A, zdobywając trzy tytuły mistrzowskie we Francji, zanim zespół Lancia Martini Racing powierzył im fabryczne koło.
Ukoronowany już zwycięstwem w Tour de Corse w 1988 r. za kierownicą Forda Sierra, Francuz stanął do walki w 1989 r. z liderem włoskiej marki Massimo Biasion. Po kolejnym zwycięstwie Korsyki – tak Rajd samochodowy Monte-Carlo 1990, że Auriol osiąga nowy kamień milowy, wygrywając pojedynek z Hiszpanem Carlos Sainz, co stało się regularnym starciem z lat 90.
Musielibyśmy jednak poczekać do okresu Toyoty w 1993 r., po zdobyciu tytułu mistrza świata w 1992 r., aby w 1994 r. Auriol został ostatecznie koronowany, ponownie przeciwko Carlosowi Sainzowi.
W tym filmie możesz na nowo odkryć wspaniałą karierę Francuza od jego początków aż do tytułu zdobytego na RAC 1994.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)