Nazywa się go „Il Drago” (Smok). Jego nazwa nieuchronnie kojarzy się z tym prawdziwym prototypem, który marka Lancia umieściła na drogach i torach rajdów Mistrzostw Świata w latach 70. Rajd samochodowy W Monte Carlo w 1972 r.
W barwach Alitalii legendarny Stratos zrewolucjonizował rajdy i odniósł serię zwycięstw w Księstwie w latach 1975–1977. Również w innych miejscach piękny Włoch i jego niezapomniane serce (oryginalny silnik V6 Ferrari), odnosił zwycięstwa (Korsyka, Portugalia, San Remo), zawsze z Sandro Munarim za kierownicą. Błogosławiony czas dla Lancii, która w latach 1974–1976 zbierała korony producentów
Urodzony 27 marca 1940 roku Munari po raz pierwszy zabłysnął we Włoszech i na Mistrzostwach Europy, ale także w Wytrzymałość (zwycięstwo na Targa Florio) przed przystąpieniem do nowych Mistrzostw Świata. Chociaż tytuł kierowców został przyznany dopiero w 1979 r., Transalpine zdobył Puchar Kierowców FIA w 1977 r.
Jednak już w 1978 roku grupa FIAT chciała promować swojego 131 Abartha. Prawie rozdzierające serce dla Munariego, tak przywiązanego do swoich Stratos. Z „Mirafiori” nie znajdzie już najwyższego stopnia podium.
W tym raporcie poświęconym włoskim kierowcom rajdowym odkryj karierę Sandro Munariego.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)