Esapekka Lappi załamuje się pod presją Sébastiena Ogiera podczas Rajdu Meksyku

Esapekka Lappi wycofał się z wyścigu po wypadku z słupem telegraficznym na początku drugiego etapu Rajdu Meksyku. Sébastien Ogier występuje jako jeździec solo.

opublikowany 18/03/2023 à 19:42

Medhiego Casauranga

1 Zobacz komentarze)

Esapekka Lappi załamuje się pod presją Sébastiena Ogiera podczas Rajdu Meksyku

Esapekka Lappi widzi tylko szkody. © DPPI / N. Natikis

Le Rajd samochodowy du Mexique 2023 a basculé dès les premiers kilomètres de la deuxième étape, ce samedi 18 mars. Lancé le couteau entre les dents du fait de sa position de leader, Esapekka Lappi (Hyundai) a commis une erreur de pilotage. Une touchette dans le bas-côté de la route poussiéreuse l’a envoyé en marche arrière contre un poteau télégraphique dans l’ES11 :

Kierowca i jego pilot Janne Ferm wyszli z wypadku bez szwanku, w przeciwieństwie do Hyundaia i20 hybrid, którego lewy tył został zmiażdżony przez pylon. Wybuch pożaru został opanowany, ale przygoda fińskiego tandemu na tym się zakończyła, choć mogła zapewnić mu pierwsze zwycięstwo w Rajdzie Meksyku.

W ten sposób Esapekka Lappi ugiął się pod naciskiem wywieranym przez Sebastian Ogier (Toyota). Le Français soufflait sur la nuque de son adversaire avant le départ de cette terrible spéciale (5’’3) et venait de signer le meilleur temps lorsqu’il comprit qu’il prenait les commandes du Rallye du Mexique.

„Jestem naprawdę rozczarowany Esapekką” – oświadczył. Wykonał świetną robotę, wczoraj był super szybki. Szkoda, walka była piękna.

Teraz jestem jeszcze bardziej ostrożny podczas jazdy. Różnica nie jest duża, ale przynajmniej staramy się unikać najmniejszego kamienia i zachować jak największą ostrożność. »

Sébastien Ogier i jego pilot Vincent Landais są 28 cali 5 przed Elfynem Evansem i Scottem Martinem (Toyota). Ten ostatni musi przede wszystkim monitorować powrót tyłu Thierry Neuville oraz Martijn Wydaeghe (Hyundai), który osiągnął zaledwie 8”7.

Za nim obecny mistrz Kalle Rovanperä (Toyota) i Hiszpan Dani Sordo (Hyundai) ścigają się samotnie, zajmując odpowiednio czwarte i piąte miejsce.

Les WRC2 n’ont disputé que l’ES14 en raison de l’accident d’Esapekka Lappi. Gus Greensmith (Skoda), de retour dans cette catégorie en 2023 après son aventure timorée avec M-Sport Forda w WRC, prowadzi taniec przed Francuzami Adriana Fourmaux (Ford, +17'').

CZYTAJ TAKŻE > Cyril Abiteboul chce udoskonalić metody symulacji

Klasyfikacja Rajdu Meksyku 2023 po odcinku specjalnym 14:

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

T

Aleksa Marotte’a

18 o 03:2023

Od razu wielkie frazy „Esapekka Lappi pęka pod presją Sébastiena Ogiera” i jeszcze jeden żart na Waszą korzyść!

1

Aby napisać komentarz