Evans i Ogier łeb w łeb na Monzy, Rossel prowadzi WRC3

Wieczorem pierwszego etapu obaj pretendenci do tytułu przełożyli rywalizację na korzyść Walijczyka. Yohan Rossel atakuje, aby wygrać kategorię WRC3.

opublikowany 19/11/2021 à 19:27

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Evans i Ogier łeb w łeb na Monzy, Rossel prowadzi WRC3

Elfyn Evans (Toyota) na czele po pierwszym etapie Rajdu Monza 2021. ©Nikos Katikis / DPPI

Fizjonomia Rajd samochodowy Monza (Włochy) 2021 wydaje się być podzielona na dwie części. Pierwsza to górskie etapy Lombardii. W ten piątek, 19 listopada rano, Sebastian Ogier (Toyota) tenait la corde sur ce terrain au détriment d’Elfyn Evans (Toyota).

Dziś po południu karawana wróciła na Autodromo Nazionale w Monza i tendencja uległa odwróceniu. Na trzech nerwowych odcinkach specjalnych (zakręty pod kątem prostym, szykany, kręte przejazdy) Walijczyk dogonił, a następnie wyprzedził francuskiego przeciwnika.

Nie mówimy o gigantycznej przepaści, ale najwyżej o kilku sekundach, co stanowi dowód na to, że obaj panowie ewoluują na poziomie stratosferycznym. Po siedmiu odcinkach specjalnych Elfyn Evans, który w klasyfikacji kierowców traci 17 punktów, ma 1 s przewagi nad Gapençais w poszukiwaniu ósmego tytułu mistrzowskiego.

Jeśli Elfyn Evans utrzyma prowadzenie, musi liczyć na spadek prędkości rywala i ukraść mu koronę, na przykład na co najmniej szóste miejsce. To nie jest droga, którą podąża rajd, biorąc pod uwagę przepaść, jaka dzieli Toyoty od pościgów.

Sebastian Ogier uznaje również, że sytuacja jest pod kontrolą. « Jedynym zagrożeniem jestem ja. Koncentruję się tylko na jeździe. To był dobry dzień. Dziś rano w górach świetnie się bawiłem. Dziś po południu trochę mniej, zwłaszcza że miałem problem z hamulcami w SS5, co kosztowało mnie kilka sekund. Byłem trochę bardziej ostrożny ze względu na wszystkie szykany i przeszkody, w które łatwo można trafić.

Jestem zadowolony ze swojej dzisiejszej pozycji. Nie muszę atakować. W sobotę muszę kontynuować to samo. »

Elfyna Evansa wie, że jego los nie jest w jego rękach, jeśli chce dodać swoje nazwisko do listy WRC. Musi dać z siebie wszystko i zobaczy, gdzie skończy Sébastien Ogier. „Nie było idealnie, ale dobrze pokonywałem etapy na torze. Od zeszłego roku włożyłem dużo energii w nadrabianie braków w tym obszarze. SOBOTA, Pozostanę w tym samym tempie, Nie mogę zrobić lepiej. »

Sur ses terres, Andrea Adamo doit fulminer. Le fantasque patron italien du Hyundai Motorsport ne peut que constater les lacunes étonnantes de la i20 Coupe WRC, à la grande surprise de Thierry Neuville, trzeci tuż przed swoim kolegą z drużyny Dani Sordo. I nie jest to Teemu Suninen, który zastępujeOtt Tanak (pakiet z powodów rodzinnych), który przywróci ster na swoje miejsce (8 miejsce przy prawie 1'30''!).

„Zwykle w tego typu warunkach (mokra i zimna droga) jesteśmy lepsi od innych, wskazuje Belg. Tak było w Katalonii. Tutaj już tak nie jest. Nie wiem dlaczego. Dziś wieczorem zmieniliśmy ustawienia na dwóch ostatnich etapach. Zobaczymy, czy zaprocentuje to jutro w górach. »

Zaangażowany przez francuski zespół 2C Compétition Oliver Solberg (Hyundai) może się uśmiechać. Norweg, choć trenował ze swoim nowym pilotem Elliottem Edmondsonem, ukończył wszystkie odcinki specjalne z charakterystycznym dla niego entuzjazmem. Mając zaledwie 20 lat, syn Pettera Solberga zanotował kilka świetnych występów, które pozwalają mu łaskotać oficjalne Hyundaie.

W M-Sport, Poranny wypadek Adriena Fourmaux (który wystartuje ponownie w sobotę w superrajdzie) pozwoliło nam skupić się na Gusie Greensmithie, który rozpoczął rajd bez większej ulgi (7.).

W WRC2 przebicie Andreasa Mikkelsena (Skoda) i zjazd Nikolaya Gryazina (Skoda) otworzyły drogę Marco Bulacii (Skoda).

Wreszcie w WRC3 walka o tytuł pomiędzy Yohana Rossela (Citroën) i Kajetan Kajetanowicz (Skoda) odwraca się na korzyść Francuzów, wspierany przez Rookie Academy. Mieszkaniec Saintéloc Racing prowadzi debaty (w przypadku 2″9), a nawet pojawia się jako pierwszy kierowca Rallye2, zajmując w sumie 10. miejsce. W tej kategorii sytuacja jest prosta: mistrzostwo wygrywa ten, kto ukończy wyścig przed innymi.

Generalna klasyfikacja :

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)