Brakowało tylko sformalizowania i jest to już oficjalne. Oliver Solberg nie będzie reprezentował Hyundai w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC z sezonu 2023. Pod koniec kontraktu Szwed otrzymał informację, że wraz z końcem obecnego sezonu nie zostanie przedłużony w szeregi drużyny z siedzibą w Alzenau (Niemcy).
« Hyundai Motorsport i Oliver Solberg ogłosili, że umowa między obiema stronami nie zostanie przedłużona, gdy wygaśnie ona naturalnie z końcem 2022 roku, " możemy przeczytać w oficjalnym komunikacie prasowym.
Sezon dla Solberga już się skończył
Według sztabu Hyundaia decyzja o nieprzedłużeniu kontraktu Olivera Solberga została podjęta po „ trudny sezon » doświadczenie zespołu zarówno wewnętrznie, jak i na drogach poszczególnych rajdów. Na starcie 8 rajdów z i20 Rally1 w 2022 roku, roku swojego wielkiego debiutu w najwyższej kategorii, syn Pettera Solberga uzyskał 4.e miejsce za najlepszy wynik podczas Rajd samochodowy w Ypres w sierpniu ubiegłego roku. Ostatnio zajął 5e w Nowej Zelandii, co było jego ostatnim występem w tym roku w WRC, gdy Dani Sordo przejmie obowiązki w Hiszpanii i Japonii.
« Jestem oczywiście rozczarowany sytuacją, ale muszę szanować decyzję zespołu i jego nowy plan, aby ruszyć naprzód z trzema samochodami i wyłącznie doświadczonymi kierowcami., rozpoznaje główną zainteresowaną osobę. To było bardzo miłe z ich strony, że byli ze mną otwarci podczas tego procesu. Wiem, że nie była to dla nich łatwa decyzja, odkąd zmienili plan. Pozostaję wdzięczny za tę pierwszą szansę w WRC. Wiedzieliśmy, że ten sezon będzie sezonem nauki, czego bardzo się nauczyliśmy i niewątpliwie będzie to dla mnie cenne doświadczenie na kolejnym etapie mojej kariery. "
Ta decyzja rzeczywiście nie jest trywialna. Chcąc ponownie uruchomić maszynę po roku 2022 bardzo odbiegam od poziomu ToyotaHyundai potwierdził chęć wystawienia trzech załóg „ doświadczony » na kolejny sezon. Tym samym Andreas Mikkelsen mógł powrócić do WRC, gdzie odzyskał 3e i20 od zespołu w 2023 r. Dla Olivera Solberga jedynym pozostałym rozwiązaniem jest M-Sport ponieważ w Toyocie załogi nie powinny się poruszać. Czas pokaże, czy struktura Malcolma Wilsona będzie gotowa na jego przyjęcie pomimo jego mizernych wyników w 2022 roku?
CZYTAJ TAKŻE > Tętniące życiem okno transferowe 2023 w WRC
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
1 Uwagi)
Aby napisać komentarz
DANIELA MEYERSA
06 o 10:2022
Nie zrobi nic gorszego niż Fourmaux.