Hyundai, M-Sport i Toyota w WRC do końca 2024 roku

Trzej producenci biorący obecnie udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata zgodzili się na wejście w erę pojazdów hybrydowych od 2022 roku na trzy sezony. Wyścig z czasem rozpoczyna się już teraz, aby przygotować się na styczeń przyszłego roku w Monte-Carlo.

opublikowany 31/03/2021 à 09:17

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Hyundai, M-Sport i Toyota w WRC do końca 2024 roku

L’attente commençait à être longue, inquiétante même. Si M-Sport et Toyota avaient déjà dit « oui » l’été dernier, Hyundai laissait planer le doute. La firme coréenne ayant besoin de plus de temps, la FIA n’a pas fermé la porte.

Terminy zostały przesunięte, a następnie zniknęły w miarę kontynuowania negocjacji. Jedną z przyczyn tego opóźnienia był nałożony przez władze federalne wymóg zaangażowania marek przez trzy lata, podobnie jak skutki pandemii na rynki motoryzacyjne.

Wreszcie, ponieważ kolejny sezon rozpocznie się za zaledwie dziewięć miesięcy, Hyundai wyraził zgodę.

« Hyundai Motorsport istnieje, aby wspierać globalne cele wyznaczone przez Hyundai Motor Company, zapewniając wiarygodną platformę do prezentacji obecnych i przyszłych technologii motoryzacyjnych, – oznajmił Andrea Adamo, szef sportowej branży producenta.

Poprzez zawody i rajdy na torze jesteśmy w stanie wpływać na rozwój drogowych Hyundaiów jutra i kierować nimi. Dlatego cieszymy się, że możemy wspierać przyszły kierunek wybrany przez FIA i promotora wyścigów WRC z nowymi przepisami hybrydowymi od 2022 r.

Będziemy rozwijać nasz samochód na bazie Hyundaia i20 N, zainspirowany naszymi sukcesami w WRC. Jako dwukrotni mistrzowie świata, cieszymy się z tego nowego wyzwania, mając zamiar sprawić, że Hyundai ponownie zabłyśnie w tej nowej erze. » 

Zaangażowani producenci

Ze strony FIA to ogłoszenie to doskonała wiadomość, ponieważ WRC z tylko dwoma zawodnikami znacznie straciłoby zainteresowanie. Obecni producenci zgodzili się podpisać umowę do 2024 r.

Nawet jeśli musimy uważać na solidność tego rodzaju zobowiązań, FIA z zadowoleniem przyjmuje siebie, gwarantując, że „ powinno to zapewnić większą stabilność, lepsze możliwości planowania programu, a także nowy atut rynkowy dla wszystkich zainteresowanych stron. »

Ponadto FIA wprowadza innowacyjny model partnerstwa, w którym trzy zespoły będą partycypować w kosztach opracowania technologii na nową erę w kilku obszarach pracy: bezpieczeństwo, kontrola kosztów i zrównoważony rozwój.

Dzięki temu modelowi wejście do mistrzostw świata w 2022 roku przesunie się na system numerus clausus składający się z czterech udziałów, przydzielanych odpowiednio każdemu z obecnych producentów oraz FIA. Teraz, gdy wydaje się, że fundamenty zostały już położone, zespoły będą musiały ciężko pracować, aby opracować Rajd 1 na rok 2022 i nauczyć się opanować system hybrydowy.

w dobrym kierunku

« Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA wkrótce osiągną kamień milowy w swojej historii wraz z pojawieniem się samochodów nowej generacji od 2022 roku, oświadczył Jean Todt, prezes FIA.

To przejście na technologię hybrydową typu plug-in nie tylko odzwierciedla aktualne trendy w branży motoryzacyjnej, ale także sprawia, że ​​sport jest bardziej zrównoważony z ekologicznego punktu widzenia.

Było to możliwe dzięki wspólnym wysiłkom producentów i FIA. Fakt, że trzy zaangażowane obecnie marki odnowiły swoje zaangażowanie na okres trzech lat, jest dowodem na to, że rallye świat zmierza w dobrym kierunku.

Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do tego sukcesu. Idzie to w parze z przejściem na energię odnawialną, jednym z głównych celów FIA i jej ruchu „Purpose Driven”. „. Światowe rajdy wciąż mają przed sobą świetlaną przyszłość.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz