10 lat temu… grzmiące przybycie Ogiera do WRC w Citroënie

Zanim zaczniemy patrzeć w przyszłość na powrót Ogiera do francuskiego zespołu, wspomnimy o zdobyciu przez debiutanta tytułu Junior WRC, a także niezwykłym występie w Walii na zakończenie sezonu 2008.

opublikowany 28/09/2018 à 16:43

Bernard

0 Zobacz komentarze)

10 lat temu… grzmiące przybycie Ogiera do WRC w Citroënie

To niewątpliwie najważniejszy transfer przed sezonem Rajdowych Mistrzostw Świata 2019 (WRC). Sébastien Ogier wróci do treningów Citroëna, ponad siedem lat po zakończeniu ich pierwszego skojarzenia ze stratą i zamieszaniem. Jednak od 2008 roku wydawało się, że marka Chevron stanie się następcą Sébastiena Loeb...

 

Współpraca Citroëna i Sébastiena Ogiera rozpoczęła się zimą 2008 roku. Zwycięzca operacji Rajd samochodowy Młodzi ludzie powołani przez Francuską Federację Sportów Motorowych (FFSA) w 2005 roku biorą udział w swoich pierwszych międzynarodowych zawodach za pośrednictwem FFSA i Citroëna, które wspólnie finansują kampanię Junior WRC (JWRC). Jego broń: C2 S1600 (podobnie jak jego wyporność), o mocy 225 koni mechanicznych. Jego cel: zdobyć mistrzostwo.

Idealnie wszystko zaczyna się w Meksyku, gdzie 24-letni kierowca dominuje w kategorii i zdobywa nawet swój pierwszy punkt w klasyfikacji generalnej, tuż za potężnymi WRC. To pierwszy raz, kiedy kierowca zdobył punkt (8. miejsce) w swoim pierwszym występie na światowym poziomie.

 

 

W Jordanii sukces nowej klasy pomimo problemu mechanicznego. Po czterech minutach straty do lidera Patricka Sandella (Renault), Gapençais zajmuje trzy minuty i zmusza Szweda do popełnienia błędu w niedzielny poraneknie. Dwa zwycięstwa! Sardynia rzadko się do niego uśmiechała, zwłaszcza z powodu złamanego drążka kierowniczego po przebiciu. Wyruszając ponownie następnego dnia, Sébastien Ogier zajął piąte miejsce i zdobył cenne punkty.

Citroën C2 S1600 firmy Ogier-Ingrassia w Jordanii w 2008 r. © WRI2

Również dobrze czujący się na asfalcie, zgodnie z tradycją francuskich kierowców, wygrał rajd Niemiec po pojedynku z Martinem Prokopem. „To dobre doświadczenie, ponieważ zdałem sobie sprawę, że nie było to łatwe. Trzeba być bardzo skoncentrowanym i dlatego jechać w dobrym tempie » – wyjaśnił w AUTOtygodniowo nr 1662.

Podczas gdy tytuł zbliżał się do niego w Katalonii (Hiszpania), Sébastien Ogier poddał się po wypadnięciu z trasy. Jego słowa świadczą zatem o bardzo dojrzałym stanie umysłu. « Patrząc wstecz, zdaję sobie sprawę, że nie wybrałem najlepszej opcji.

 

Podczas próby kontynuowania jazdy, nawet na biegu jałowym, silnik zaczął się przegrzewać. Lepiej byłoby tam pozostać i następnego dnia wystartować w Super Rally z dziesięciominutową karą i nadzieją na zdobycie jednego lub dwóch punktów., analizował w nr 1669 zAUTOco tydzień.

To praca, która przychodzi. Sébastien Ogier wznawia marsz do przodu na Tour de Course. Opatrznościowy charakter (posiada dodatkowe koło zapasowe i dużą skrzynkę narzędziową, czyli o 50 kg więcej!), Francuz pozostaje czujny przez całe kręte odcinki specjalne. „Nie możemy powiedzieć, że świetnie się bawimy! Jasne, że mogliśmy mieć zabawniejsze zakończenie sezonu, ale mogę winić tylko siebie. » (Ah nr 1670)

Utalentowany inteligencją Sébastien Ogier zostaje nagrodzony pełnowymiarowym stażem w C4 WRC w Walii. Wciąż ubrany w kombinezon FFSA, mistrz JWRC świetnie wystartował, wygrywając pierwszy konkurs specjalny! François Duval (Ford) zostaje odrzucony o ponad pięć sekund; Sebastien Loeb o 10.

 

 

„Sprzyjała mi moja pozycja na drodze– zauważył skromnie (Ach, nr 1678). Chwyt był dobry. Szedłem śladami samochodów, które przejeżdżały przede mną. » Niemniej jednak występ przykuwa uwagę obserwujących. Jego przygoda zakończyła się nagle wypadkiem na dziewiątym odcinku specjalnym, dwie mile przed metą.

 

 

Dziesięć lat później obie strony ogłosiły ponowne spotkanie w oczekiwaniu na sezon 2019. Wyjdź z C2 i C4, a Sébastien Ogier i Julien Ingrassia zajmą ich miejsca w C3 WRC oficjalnego zespołu, avec l’objectif de décrocher la couronne mondiale pour un troisième constructeur différent, après Volkswagen et M-Sport.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz