10 lat temu… pierwsze zwycięstwo Loeba i Eleny w Finlandii

68. Rajd Finlandii (26-29 lipca) to okazja do uczczenia 10. rocznicy drugiego zwycięstwa francuskiej załogi w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC) w najszybszym rajdzie sezonu. Spojrzenie wstecz na zwycięstwo Sébastiena Loeba i Daniela Eleny.

opublikowany 25/07/2018 à 16:28

Bernard

0 Zobacz komentarze)

10 lat temu… pierwsze zwycięstwo Loeba i Eleny w Finlandii

Na przełomie lipca i sierpnia 2008 r. świat WRC zarządzana jest przez załogę. Z pewnością się domyśliliście pomimo jego długich koni na zdjęciu (powyżej), Sébastien Loeb adresuje rallye Finlandii zwieńczonej czterema tytułami mistrzowskimi, związanymi z Daniel Elena (którego wygląd również ewoluował od tego czasu) i Citroena.

31 lipca 2008 roku Sébastien Loeb nie był już tak dominujący jak zwykle, gdyż Fin mikko hirvonen (Ford) mène le classement général. De peu (trois points), mais avec la perspective d’un rallye sur les terres du pilote M-Sport, l’Alsacien n’est pas le favori des parieurs. Sa meilleure place dans le pays des « jumps » est une II miejsce w latach 2 i 2005, za antenami zawodowy Marcus Grönholm.

Lider zespołu Citroën doskonale rozpoczął zawody, uzyskując najlepszy czas w czwartkowym super odcinku specjalnym. Następnego dnia zwiększył swoją przewagę nad miejscowym Mikko Hirvonenem do 14”.

 

 

Na torach biegnących pomiędzy fińskimi lasami pojedynek między dwoma mężczyznami jest niezwykle zacięty. Jak złośliwie zauważył w sobotę Daniel Elena, „Zaatakowaliśmy scenę dziś rano o 6 rano, a osiem godzin później różnica zmniejszyła się tylko o cztery dziesiąte. Mogliśmy wstać trochę później i zacząć dzień dopiero o 14:XNUMX! »

Citroën C4 spisuje się bez zarzutu i prowadzi rajd na 23 odcinkach specjalnych, które nie obejmowało klasyka Ouninpohja. Pomimo małego błędu w ostatnim sektorze, Chevron pozostał 9 cali przed Fordem Focusem, co stanowiło (wówczas) najmniejszą stratę do zwycięstwa od 1997 roku. Drogi Finom rajd miał zatem nowego króla!

 

 

„To niesamowite, zwycięstwo w Rajdzie Finlandii wiele dla mnie znaczy”., przyznał przyszły dziewięciokrotny mistrz świata, zwycięzca po dziewięciu próbach. Bardzo chciałem wygrać tę rundę! Zwycięstwo było ważniejsze niż zdobywanie punktów. Nie miałem szansy odpocząć. »

Pewien Finn miał już dobry zwyczaj wykonywania efektownych trików: Jari Matti Latvala. Kierowca Forda wycofał się z SS 3 po wywróceniu się pojazdu. „Młodzieńczy błąd”, potem napisał AUTOtygodniowo (Nr 1660). „Żal mi zespołu. Nie widziałem skały i potem zeszliśmy z trasy na grani. »:

 

 

Spokojny weekend? Raczej nie, jeśli przypomnimy sobie wypadek, jakiego doświadczyła załoga nr 1 na drodze do parku serwisowego w sobotni wieczór: C4 wylądowało w rowie ! Na szczęście w tym sektorze zezwolono na pomoc kibiców i Citroën wyjechał bez kontuzji i kar.

Trochę strachu na trasie łączącej! © DPPI / Frédéric Le Floc’h

Być może o zwycięstwie zadecydował rekonesans, podczas którego załogi musiały robić notatki podczas powolnej jazdy. Cóż, powoli, nie zawsze tak jest: Loeb został ukarany mandatem w wysokości 2 euro za przekroczenie prędkości (050 km/h przy ograniczeniu do 101)...

Wracając do Mikko Hirvonena zaledwie o jeden punkt, Sébastien Loeb kilka miesięcy później zdobył swoją piątą koronację, potem szóstą, a potem siódmą, krótko mówiąc, znacie tę historię!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz