Ekskluzywny wywiad z Meeke: „Dla mnie to jeszcze czas, czy już za późno? »

W wieku 40 lat, w przededniu zwycięstwa w Legend Boucles, zawodnik z Irlandii Północnej Kris Meeke podsumowuje swoje życie, karierę w WRC i niepewną przyszłość w rajdach.

opublikowany 07/02/2020 à 11:01

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Ekskluzywny wywiad z Meeke: „Dla mnie to jeszcze czas, czy już za późno? »

Kariera Krisa Meeke’a w rallye nie brakuje wstrząsów. Na marginesie zwycięstwa w Legend Boucles de Bastogne jadąc Fordem Escortem MkII, Irlandczyk z Irlandii Północnej szczegółowo rozmawiał z AUTOtygodniowo o jego nastrojach i delikatnej sytuacji w rajdach.

Człowiek z pięcioma sukcesami w Mistrzostwach Świata (WRC) n’a pas été conservé par le Toyota Gazoo Racing en 2020. La faute à un jeu de chaises musicales, déclenché par Czas Otta Tänaka w Hyundaiu ostatni upadek. 

>>>Przeczytaj całość w trybie AUTOtygodniowo<<

« Wydarzenia następowały po sobie bez najmniejszej dyskusji ze względu na sposób, w jaki rozegrała się „afera”. Dziękuję Ci » nagle się rozwinąć. Do zdarzenia doszło podczas Rajdu Hiszpanii. Skłamaniem byłoby powiedzieć, że się nie zawiodłem, ale powiedzieć, że byłem zaskoczony…

Kiedy mamy realistyczną i globalną wizję sytuacji na rynku kierowców WRC, Co mógłbym zrobić, żeby zmienić tę sytuację? Połknęłam węża. »

Kris Meeke, lat ponad 40, doskonale wie, że przy podpisywaniu oficjalnego kontraktu coraz bardziej liczy się bariera wiekowa. „Tänak jest w WRC, w WRC, od 2012 roku. Neuville Również. Dziś mają 31 lub 32 lata! Zawsze byłem tego świadomy: dla mnie start w rajdach będzie wyzwaniem. 

 

 

 

Zawsze chciałem być na linie. W głębi duszy zawsze wiedziałam, że pewnego dnia mój wiek zagra przeciwko mnie. Stało się. Kiedy znalazłem się za sterami samochodu identycznego jak Tänak, zdominował mnie. Był szybszy i bardziej spójny. Przez te ostatnie dwa lata był niesamowity! »

Były kierowca Citroëna, dobry zawodnik i pragmatysta, na początku roku, w przeciwieństwie do innych towarzyszy, cofnął się o krok. „Nie sprawdzałem żadnych możliwości. Gdy tylko ogłoszono wycofanie się Citroëna, Zrozumiałem, że nie wyglądało to dobrze. Rozmawiałem z Jari-Mattim (Łatwala).

Powiedział mi, że jest skłonny zapłacić za jazdę Toyotą. To jest Latvala! W tym roku Lappi jest opłacany przez Citroëna (który był mu winien roczny kontrakt. Przyp. red.). Jest wolne. Płacenie za promowanie produktów sprzedawanych przez innych nie jest częścią mojego ego.

Kierownice, których posiadacze są opłacani, zostały już zabrane, skoro nie nadawałem się już na tyle, by być jedną z tych uprzywilejowanych osób – choć nie twierdzę, że na to nie zasługują – jaki sens nalegać? Nie próbowałem niczego.

 


E. Lappi est payé par Citroën pour rouler chez M-Sport Ford. © DPPI / B. Roux

Mistrz IRC z 2009 roku nie przyznaje się jednak do porażki. „Nigdy nie mów nigdy” – mówią. Ogier twierdzi, że jego sezon jest ostatnim. To może przetasować karty. »

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz