Decydując się na przeprowadzenie pierwszych sesji projektowych na szutrze, inżynierowie Citroën Racing nadali pierwszeństwo większości nawierzchni w Rajdowych Mistrzostwach Świata. „Jadąc od razu w najtrudniejszych warunkach, mogliśmy przetestować niezawodność wszystkich podzespołów, wyjaśnia Laurent Fregosi, dyrektor techniczny Citroën Racing. Poza tym nie ma jednego rodzaju gleby. Finlandia i Meksyk to dwa zupełnie różne tereny. Dlatego staraliśmy się zbadać tę różnorodność przed jazdą po asfalcie, gdzie okno robocze jest węższe. »
Przepisy, różnice między konfiguracjami gruntu i asfaltu a WRC są ograniczone, niemniej jednak nadal są niezbędne. „Największą zmianą jest zawieszenie, kontynuuje Laurent Fregosi. Używamy lżejszych części, które zmniejszają prześwit. Kinematyka pociągu dostosowana jest także do rozmiaru 18-calowych kół. Duże felgi pozwalają na zwiększenie średnicy tarcz hamulcowych oraz zastosowanie zacisków chłodzonych wodą. Warto wspomnieć także o lżejszej ochronie ciała. Z aerodynamicznego punktu widzenia mamy teraz możliwość zastosowania dolnej części przedniej osłony przeznaczonej do asfaltu. »
„Podczas pierwszej sesji pracowaliśmy w szczególności nad zaprogramowaniem centralnego mechanizmu różnicowego– wyjaśnia inżynier. Wiąże się to z rozdziałem mocy pomiędzy przednią i tylną osią w zależności od różnych sytuacji. Oczywiście konfiguracja różni się w zależności od powierzchni. Kierowcy mogli także ocenić wpływ regulacji mechanicznych, takich jak sztywność sprężyn, stabilizatory czy mechanizm różnicowy. Ogólnie rzecz biorąc, wyniki są pozytywne i wiemy, gdzie jesteśmy. Niezawodność samochodu po raz kolejny pozwoliła nam zgromadzić jak najwięcej kilometrów. »
„To była ekscytująca jazda WRC po raz pierwszy na asfalcie, wyraża Kris Meeke. Citroën Racing zawsze robił na tej nawierzchni bardzo dobre samochody i mam wrażenie, że z tą będzie tak samo! Na asfalcie jeszcze bardziej odczuwamy zmiany związane z nowymi przepisami, takie jak zwiększona moc, szersze rozstawy kół, moc hamulców... Kontynuujemy ustalony program i każdy przejazd pozwala nam nauczyć się trochę więcej . Ta faza projektu jest równie ekscytująca jak zawsze! »
Dysponując obecnie dwoma podwoziami przeznaczonymi do testów rozwojowych, Citroën Racing zintensyfikuje swój program testów w nadchodzących tygodniach. Zarówno na szutrze, jak i na asfalcie inżynierowie i kierowcy skupiają się na głównym celu: rozpoczęciu wyścigu Rajd samochodowy Monte Carlo, 16 stycznia 2017 r.!
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)