FIA nie przewiduje opóźnień w przepisach Rally1 i hybrydach

Yves Matton, dyrektor ds. rajdów w FIA, uważa, że ​​kryzys związany z pandemią koronawirusa nie powinien nadmiernie opóźniać wprowadzenia przepisów Rajdu 1 i hybrydyzacji.

opublikowany 25/06/2020 à 19:15

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

FIA nie przewiduje opóźnień w przepisach Rally1 i hybrydach

Rok 2022 musi oznaczać początek nowej ery dla zaangażowanych producentów Rajdowe Mistrzostwa Świata, ponieważ wprowadzone zostaną tzw. samochody Rajd 1, obecny WRC, integrując słynny system hybrydowy.

Jednak w obliczu kryzysu związanego z pandemią koronaawirusa mogą pojawić się obawy dotyczące toczącego się wśród producentów procesu rozwoju samochodów. Jednak Yves Matton, dyrektor ds. rajdów w FIA, pozostaje pewny kalendarza.

„Trzymamy się planu i harmonogramu, wskazuje belgijski menadżer. Z pewnością, jeśli chodzi o zatrudnienie producenta na rok 2022, aby to sfinalizować, będziemy szukać sierpnia, a nie czerwca.

Jeżeli jednak po trzymiesięcznym kryzysie spóźnimy się o dwa miesiące, nie będziemy daleko od tego, czego się spodziewaliśmy. Wszyscy producenci ciężko pracują nad samochodem na rok 2022. Cotygodniowa grupa robocza ds. przepisów technicznych odpowiada na wszystkie pytania producentów.

Kiedy zaczynasz projektować samochód, pojawia się wiele pytań. Zorganizowaliśmy także cotygodniowe spotkania z promotorem WRC i producentami, aby zapewnić dobry poziom komunikacji. »

Wciąż bez odpowiedzi pytanie o kalendarz na 2020 rok

To było bardzo oczekiwane ustawienie ostatniej Światowej Rady Sportów Motorowych, ale w zeszłym tygodniu w decyzjach FIA nie pojawił się żaden kalendarz na rok 2020. Jeżeli zatwierdzono pierwszą wersję na rok 2021, w dalszym ciągu trwają dyskusje nad znalezieniem właściwej formuły zamknięcia bieżącego roku.

Dowód jest koniec negocjacji z Rajdem Lipawy, rękaw ERC kandydatem do awansu do WRC, któremu jednak nie udało się dojść do porozumienia z promotorem. „DNA rallye sprawia, że ​​organizacja wydarzeń bez publiczności jest dość skomplikowana, podkreśla Yves Matton.

Dlatego też powiązaliśmy proces decyzyjny z decyzjami rządu. Ponieważ ewolucja krajowych polityk zdrowotnych jest nadal niepewna, byliśmy zmuszeni poświęcić trochę czasu przed zaplanowaniem nowego kalendarza.

Najbardziej realistyczną perspektywą jest harmonogram siedmiu wydarzeń i jesteśmy blisko jego realizacji. Oczywiście nadal jest wiele znaków zapytania, ale widziałem duże zaangażowanie ze strony organizatorów, aby zrobić wszystko, co w ich mocy, aby być częścią mistrzostw.

To samo widzieliśmy w innych mistrzostwach, takich jak ERC, i ogromną pracę, jaką na przykład włożyli organizatorzy Rally di Roma Capitale, opracowując aplikację do utrzymywania dystansu społecznego, aby móc zorganizować wydarzenie. »

Kalendarz składający się łącznie z 7 rund, który zapewni prawdziwą wartość tytułowi FIA i który potwierdzi decyzję podjętą przez Radę Światową w sprawie ograniczenia do dwóch silników dostępnych na kierowcę na koniec sezonu. Nad tym pracują również organy międzynarodowe możliwość zmniejszenia minimalnego przebiegu w stosunku do limitu czasu 250 km.

0 Zobacz komentarze)