Focus powraca bardzo Forda

Dwa kolejne zwycięstwa Jari-Mattiego Latvali na Sardynii i Mikko Hirvonena w Grecji dodały Fordowi trochę kolorytu. Christian Loriaux, dyrektor techniczny M-Sportu, analizuje przyczyny tego spektakularnego ożywienia.

opublikowany 16/06/2009 à 20:00

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Focus powraca bardzo Forda

„Znacznie ograniczyliśmy strefę komfortu Sébastiena Loeb ! " Psotny belgijski inżynier z rozkoszą rozkoszował się w Loutraki zwycięstwem Mikko Hirvonena, który traci siedem punktów do kierowcy Citroëna.

Zwycięzca pierwszych pięciu rund w 2009 roku i prawie niepokonany od restartu w sierpniu 2008 roku, pięciokrotny mistrz świata stawał się koszmarem dla zawodników Malcolma Wilsona:
„Zaczynałem się obawiać, że Loeb wygra każdy rajd w tym sezonie” – przyznaje Loriaux. Byłem zestresowany ze względu na zespół i Forda. Koniecznie musieliśmy się przeprowadzić. »

Główne zasoby uruchomiono na Sardynii tuż przed rallye, gdzie przez cztery dni odbyła się bardzo długa sesja testowa, w której wziął udział Markko Märtin: „Osobiście nie przystępowałem do testu przez rok. Ale tutaj trzeba było wszystko przejrzeć od góry do dołu. Pracowaliśmy nad sprężynami, amortyzatorami, trzema mechanizmami różnicowymi, zachowaniem samochodu i wysokością prześwitu. »

Praca wykonana przez estońskiego pilota, słynącego ze swoich umiejętności tuningowych i charakteryzującego się bardzo płynnym prowadzeniem, które chroniło przed zużyciem opon, zaowocowała: „Chciałem pracować” – kontynuuje Loriaux – „z kierowcą, który nie znał samochodu. Więc bez uprzedzeń. Po dwóch dniach testów władzę przejął Mikko. Nowe ustawienia natychmiast go przekonały. Wydajność to nie tylko technika. Kiedy kierowca czuje się pewnie, może atakować mocniej. »

Jeśli Christian Loriaux zminimalizuje utrudnienia spowodowane przez zamiatanie, gdy Loeb otwiera drogę pierwszego dnia, uważa, że ​​Ford powrócił do poziomu Citroëna. Dlaczego więc nie podjąć się tej operacji odzyskiwania wcześniej? : „Jeszcze dwanaście miesięcy temu czułem, że dominujemy na ziemi lub że jesteśmy dobrzy. Następnie Citroën odzyskał przewagę w połowie sezonu 2008, stosując w C4 bardziej elastyczne ustawienia, takie jak te w Focusie. Rozpoczęcie obecnych mistrzostw potwierdziło dominację czerwonych. Nadszedł więc czas na reakcję. »

Niezależnie od tego Ford powraca do wyścigu o tytuł mistrza świata, zarówno po stronie producentów, jak i kierowców. Z pięciu pozostałych do rozegrania rajdów cztery odbędą się na szutrach. Kierowcy Forda będą musieli zdobyć jak najwięcej punktów, ponieważ jedyna asfaltowa runda na koniec sezonu, rajd Catalunya, teoretycznie powinna pozostać domeną załóg Citroën Racing.

Bezprecedensowa, kolejna runda, która odbędzie się w Polsce pod koniec czerwca, da dobry przegląd nowego układu sił?

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz