Idealny poranek Rovanperä w Grecji

Kierowca Toyoty rozbił się na początku trzeciego dnia rajdu na greckich drogach.

opublikowany 11/09/2021 à 13:28

Aleksandra HERBINA

0 Zobacz komentarze)

Idealny poranek Rovanperä w Grecji

Kalle Rovanperä może spokojnie wyruszyć w drugą pętlę tego dnia. ©DPPI.

Le sans-faute continue pour Kalle Rovanperä. Le Finlandais a écrasé cette matinée en Grèce en signant les 4 scratchs en jeu. Jamais inquiété, le pilote Toyota est paru souriant et détendu à la fin de l’ES9. Une spéciale où il s’est fait une belle frayeur en sortant trop large d’un virage : « Naciskałem trochę za mocno, więc potem starałem się być spokojniejszy. Na szczęście wyszliśmy bez żadnych problemów. » 

Podczas 10. odcinka specjalnego Kalle Rovanperä stanął w obliczu powrotu swojego kolegi z drużyny Sebastian Ogier. Ale nawet gdy aktualny mistrz świata osiągał świetne czasy, Fin zawsze znajdował sposób, aby być – cóż – na czele. Na mecie między obydwoma zawodnikami różnica nieco ponad 6 sekund.

Zaczynając z 3”2 przewagą nad wicemistrzem, Ott Tanak (Hyundai), ce matin, Kalle Rovanperä a maintenant une marge plus confortable. Estończyk, który często narzekał na brak przyczepności na greckich drogach, choć zajmuje drugie miejsce w tabeli, traci do prowadzenia 2”39 cm. Ten ostatni musi także poradzić sobie z mocnym powrotem Sébastiena Ogiera, który traci do niego zaledwie 7”3 punktów. Francuz zachował dziś rano dużą ostrożność, zanim wypuścił konie na SS6. „ Koncentruję się tylko na sobie. Naszym planem jest zdobycie dobrych punktów, które pozwolą nam zdobyć mistrzostwo, przyznał. 

Zawsze strona trójkolorowa, Adriana Fourmaux jest piąty, tuż za Dani Sordo (Hyundai), ze stratą 5'2”44 do lidera. Francuz uderzył w barierę w wolnym zakręcie i uszkodził prawy przód swojego samochodu. Nadal ma szansę na miejsce w ogólnej klasyfikacji Top 1. Ze swojej strony Pierre-Louis Loubet jest po meczu bardziej ostrożny jego wpadka z poprzedniego dnia. Kierowca 2C Competition nie podejmuje zbyt dużego ryzyka na drogach, na których zmiany przyczepności są bardzo częste. Do lidera wyścigu brakuje mu 17'11”9. 

Sobotni poranek był bardziej słoneczny dla Elfyna Evansa (Toyota) i Thierry Neuville (Hyundai). Obaj kierowcy, zdradzeni w piątek przez mechaników, próbowali nadrobić część deficytu, atakując na niektórych odcinkach specjalnych. Belg jasno wyjaśnił swoją strategię: „ Pozostał nam tylko jeden cel: odszukać WRC 2, aby dostać się do punktów ".

 

W WRC 2 Oliver Solberg i Mads Østberg zdołali wystartować ponownie, ale w sumie pozostali daleko w tyle. Nie przeszkodziło im to w osiągnięciu odpowiednio najlepszych czasów SS7 i 8. Ogólnie rzecz biorąc, zarysowania w SS6 pozwoliły Andreasowi Mikkelsenowi odzyskać kontrolę nad rankingami. Jest 10 cali przed Marco Bulacią, który dziś rano był bardziej dyskretny. Obaj liderzy mają wygodną przewagę nad Nikołajem Gryazinem, który spadł do 1'2”42.

Kierowcy mieli do dyspozycji tylko 3 odcinki specjalne koniec SS10 został odwołany po odejściu Kalle Rovanperä, w następstwie niebezpiecznego zachowania niektórych widzów. Wydarzenie specjalne zostało przełożone na dzisiejszy wieczór po SS12.

 

To samo zdanie w przypadku WRC 3, w którym Yohan Rossel jest liderem kategorii. Najpierw na OS8 pokonał wszystkich konkurentów o 10 sekund. Następnie kierowca Citroëna wykorzystał spadek tempa Chrisa Ingrama, który podczas OS14 był 3″9 za Francuzem, i objął prowadzenie w kategorii. W sumie wyprzedza Chrisa Ingrama o 6”8 sekund i Kajetana Kajetanowicza o 7 sekund. Emil Lindholm, czwarty, stracił więcej czasu, tracąc 4 sekund. 

 

Dziś po południu pozostały dwa etapy, które rozpoczną się o 15:26, a następnie o 17:08. W przypadku WRC 2 i 3 SS10 zostanie przełożone na godzinę 18:08.

0 Zobacz komentarze)