Po dwóch mini-specialach rozegranych w czwartkowy wieczór w pachnących tunelach Guanajuato, Ott Tanak wyruszył jako przywódca w piątek rano Rajd samochodowy z Meksyku. Przygotowany na kłopoty, Estończyk przejechał zaledwie kilka kilometrów, zanim problem z turbosprężarką spowodował, że stracił ponad 12 minut i wszystkie szanse na dobry wynik. Choć mistrz świata WRC Rok 2019 z trudem powstrzymywał wściekłość, na szczycie wyścigu rozpoczął się fajny pojedynek.
Deklaruje, że jest bardzo zadowolony ze swojego i20, którym jeździ tylko w 3e czasie Esapekka Lappi objął prowadzenie. Nie do końca zadowolony z zachowania swojego samochodu, Sebastian Ogier ukończyłem pierwsze przejście w El Chocolate 1s2 z tyłu. W kolejnej jeździe na czas (SS0) wrócił do 8 sekundy, ale stracił 4 sekundy w Las Minas, co zamknęło pętlę.
« Po Monte-Carlo i Szwecji opowiedziałem wszystko, czego musiałem się dowiedzieć o i20, szczegółowo opisał Finn podczas południowej przerwy. Próbowaliśmy kilku rzeczy i wiem, czego chcę. Mogę więc skoncentrować się na jeździe i poszło bardzo dobrze. »
CZYTAJ TAKŻE > Cyril Abiteboul: „Duże punkty dla Thierry’ego i najwyższy stopień podium z Danim i Esapekką”
„Jak zawsze tutaj trzeba znaleźć idealny kompromis między atakiem a ochroną sprzętu” – wyjaśnił Sébastien Ogier. „ Zrobiliśmy dobrą pętlę. Mimo że wszyscy dobrze znamy El Chocolate ES, utrzymanie samochodu na drodze to wciąż wielka bitwa. Nie jest to wielka przyjemność z jazdy, ale dla każdego jest taka sama. Nie jesteśmy na limicie, bo to wciąż długa i bardzo wymagająca trasa. »
Bitwa pomiędzy dwoma byłymi kolegami z drużyny Citroëna została wznowiona ze zdwojoną siłą podczas 2e pętla. Podczas próby El Chocolate EP uderzyła pierwsza, zapewniając sobie dodatkowe 0″8 przewagi po przejechaniu ponad 29 km z czasem. Jednak jego 2s2 zniknęło za jednym zamachem, gdy Francuz jednym blokiem zniszczył 1s9. Pomimo niewielkiej przewagi 0 s3, Lappi oparł się presji, ustanawiając nowy najlepszy czas (SS8), co pozwoliło mu oddalić się od Ogiera o 3″4. Pozostały jeszcze dwa krótkie odcinki. Choć na papierze 3,84 km Las Dunas (SS9) nie stwarzało żadnych szczególnych trudności, Lappiemu udało się odepchnąć rywala o dodatkowe 3 cala. Ogier poprawił swoją sytuację w ostatniej serii i zmniejszył deficyt do 5″5.
Trzy #GRYaris Rally1 HYBRYDY w pierwszej piątce po pierwszym dniu w meksykańskich górach! ⏱️ #ToyotaGAZOORWyścig #WRC #Rajd Meksyku 🇲🇽 pic.twitter.com/5HjiDjRJ9j
- TOYOTA GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) 18 marca 2023 r.
« Możemy być zadowoleni ze swojego dnia, podsumował Sébastien. Są odcinki, w których możemy jeszcze poprawić prowadzenie samochodu, ale ogólnie rzecz biorąc, wszystko jest pozytywne. Trwa wielka bitwa, która jeszcze się nie skończyła. » Ze swojej strony lider pokazał ogromny uśmiech. „ Walka z królem Meksyku jest bardzo przyjemna, Lappi opowiedział. Dzień minął nam znakomicie i nie mam zamiaru robić niczego innego na jutro. »
W WRC2, choć Emil Lindholm zakończył poranek jako lider, po południu nie był w stanie powtórzyć tego samego występu. Fergus Greensmith, który miał problemy z miękkimi oponami podczas pierwszej pętli, po południu odzyskał siły na twardych oponach. Anglik powrócił na pozycję lidera z 8-sekundową przewagą i uzyskał znakomity wynik Adriana Fourmaux. Tout au long de la journée, le Français a su tirer plus que la quintessence de sa Ford Fiesta Rally2 en se maintenant constamment au milieu des Skoda. Vendredi soir, il n’était qu’à 8s5 de son ancien équipier chez M-Sport.
Jutro na zawodników czeka kolejny ważny dzień z 9 odcinkami specjalnymi i dystansem 126,52 km na czas.
Klasyfikacja na koniec pierwszego etapu Rajdu Meksyku:
CZYTAJ TAKŻE > Cyril Abiteboul: „Duże punkty dla Thierry’ego i najwyższy stopień podium z Danim i Esapekką”
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)