Gest M-Sportu wobec Evansa: „On zawsze pozostanie członkiem rodziny”

Malcolm Wilson i Richard Millener podziękowali Elfynowi Evansowi za jego pracę w M-Sport w WRC, zanim Walijczyk przeniesie się do Toyoty w 2020 roku. 

opublikowany 29/11/2019 à 14:51

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Gest M-Sportu wobec Evansa: „On zawsze pozostanie członkiem rodziny”

Popłyną Elfyn Evans i jej drugi pilot Scott Martin wobec Toyoty Gazoo Racing w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC) w roku 2020. Le duo britannique quitte donc M-Sport après quasiment une décennie de bons et loyaux services.

Zespół założony przez Malcolma Wilsona wydał komunikat prasowy, w którym grzecznie podziękował walijskiemu kierowcy. „Przez ostatnie 10 lat obserwowałem, jak Elfyn dojrzewa jako światowej klasy kierowca, – zapewnia były pilot. 

Doskonale uosabia drogę młodego talentu po „drabinie możliwości” Forda. Chcielibyśmy zatrzymać jego usługi na rok 2020, ale niestety nie było to już możliwe. 

Pozostaję niezwykle dumny ze wszystkiego, co wspólnie osiągnęliśmy i roli, jaką M-Sport odegrał w jego podróży. Jest rzeczą oczywistą, żena zawsze pozostanie członkiem rodziny M-Sport », łaskawie przypomniał Malcolm Wilson. 

Przed dołączeniem do WRC, Elfyn Evans zaczynał w Akademia WRC w 2012 roku w skromnym Forda Fiestę R2. Zwycięzca czterech wydarzeń, syn byłego mistrza Gwyndafa Evansa, zdobył tytuł i awansował do WRC 2, nadal w Fiestie (tym razem R5). 


Wielki atak podczas Rajd samochodowy z Niemiec 2012. © DPPI

Dzięki obiecującym wynikom M-Sport zatrudnił go na dwa sezony w WRC w Fiestie RS w 2014 i 2015 roku. Nieregularnie, ale szybko, zdobył dwa podium, ale w 2 roku poproszono go o zejście o jeden poziom w WRC 2016. 

 

 

Jego zadziorność (trzy zwycięstwa) przywróciła pewność siebie Malcolmowi Wilsonowi, który umieścił go w Fordzie Fiestie WRC wyposażonym w opony DMack. Jego największy wyczyn zbrojeniowy miał miejsce na własnym terenie wraz z pierwszym sukcesem w Pucharze Świata w dniu, w którym M-Sport zdobył koronę Producentów. 

 

 

Sezon 2019 zapowiadał się dobrze aż do kontuzji podczas prywatnych testów, która zmusiła go do opuszczenia trzech wydarzeń. Jego konsekwencja (osiem miejsc w czołowej szóstce przy zaledwie dwóch wycofaniach) pozwoliła mu nadal zająć piąte miejsce w klasyfikacji generalnej.

„Kiedy to się zaczęło, brałem udział w zawodach Ford Fiesta Sport Trophy, wspomina szef zespołu Richard Millener. To było wyjątkowe widzieć, jak zmienia się w jednego z najlepszych kierowców rajdowych na świecie. »

Zainteresowany nie zapomniał o swoich korzeniach. „Zacząłem ścigać się w rajdach w 2007 roku od Fiesty ST. Miałem okazję pracować z utalentowanymi i bardzo zmotywowanymi ludźmi, z których wielu zostało wieloletnimi przyjaciółmi! 

Podobnie jak wiele osób w WRC, mam dług wdzięczności wobec tej małej, ale pełnej pasji struktury. Zabiorę ze sobą wspaniałe wspomnienia i na zawsze będę wdzięczny za możliwości, jakie dał mi Malcolm. »

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz