Rajd Szwecji i globalne ocieplenie: nie pierwszy raz

Brak śniegu i lodu poważnie wpłynął na przebieg Rajdu Szwecji 2020; Jednak te oznaki globalnego ocieplenia nie są niczym nowym w przypadku zimowego wydarzenia.

opublikowany 16/02/2020 à 15:26

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Rajd Szwecji i globalne ocieplenie: nie pierwszy raz

z mniej niż 50% podróży przechowywane wyłącznie przez organizatorów, tj Rajd samochodowy Szwecji 2020 to jedno z wydarzeń Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC) najbardziej dotknięte globalnym ociepleniem. 

Rajd wygrał Elfyn Evans (Toyota) odbyło się jedynie na dziewięciu odcinkach specjalnych zamiast zapowiadanych 19, na łącznym przebiegu 171,64 km w porównaniu z planowanymi 301,26 km. Oprócz braku śniegu, dodatnie temperatury (prawie 8 stopni w niedzielę przed Power Stage) spowodowały: większości brak lodu na drogach w Skandynawii.

 


Zwykle ściany śnieżne są używane przez kierowców jako granice dróg. ©DPPI

Te obrazy, niepochlebne dla światowego zgromadzenia, jednak takie nie są żadna nowość. Jednak w poprzednich dziesięcioleciach sieci społecznościowe nie istniały, a kontrowersje nie rozprzestrzeniały się tak szybko i łatwo jak obecnie. 

Od chwili pojawienia się Rajd Szwecji był dwukrotnie odwoływany. Pierwsza w 1974 r, było spowodowane szokiem naftowym i nie miało nic wspólnego z pogodą. Jednakże drugie odwołanie, en 1990, jest powiązany z globalnym ociepleniem. W rzeczywistości drogi były całkowicie wolne od śniegu i lodu i nie znaleziono żadnego rozwiązania awaryjnego.

 


Już w 2008 roku brakowało śniegu. © DPPI 

Bliżej nam, edycje 1999, 2005, a zwłaszcza 2008 (dwa ES odwołane) i 2014 odbywały się częściowo w błocie. Ale te fragmenty godne Wales Rally GB nadal były w mniejszości. Czym nie był rocznik 2020. Jedną z konsekwencji tego łagodnego okresu jest zniszczenie opon z kolcami, które same w sobie powodują degradację dróg leśnych.

Błędem byłoby zatem sądzić, że jest to zjawisko nowe. Ponadto, trasa 2016 musiała zostać skrócona w ostatniej chwili z powodu wyjątkowo wysokich temperatur w regionie nordyckim. Pominięto dziewięć etapów. 

 

 

Organizatorzy i Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) przyglądają się kwestii klimatycznej. Jean Todt, prezes FIA, zapowiedział już, że w 2021 roku taki rajd nie powinien się powtórzyć. Rozwiązania nie są jeszcze znane. Zawody odbywają się na południu Szwecji. Przeniesienie bliżej koła podbiegunowego z pewnością pomogłoby w znalezieniu ścian śniegu. 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz