Główne modele Citroëna w WRC (3/3): testowanie DS3 WRC i DS3 R5

Podobne, a jednocześnie tak różne. Jeśli czytając ich kartę techniczną, moglibyśmy się przekonać, że ich duch i osobowość są podobne, w rzeczywistości te dwa DS3 kontrastują ze sobą wszystko, z wyjątkiem ich zdolności do odgrywania głównych ról. Wyjaśnienia, kierownica w dłoni.

opublikowany 24/11/2019 à 17:44

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Główne modele Citroëna w WRC (3/3): testowanie DS3 WRC i DS3 R5

Zajmuję miejsce w DS3 WRC przez Madsa Ostberga. Zwróć uwagę na niuans: nie powiedziałem „w siedzibie Madsa Ostberga”. To będzie na później. Na razie jestem po jego prawej stronie, aby odgrywać rolę worka z piaskiem, której prawie nie lubię.

Norweg, którego spotykam po raz pierwszy, emanuje sympatią. Na jego twarzy widać blizny po dwudziestu czterech godzinach spędzonych w samolocie z półkuli południowej, gdzie dwa dni wcześniej zajął odległe 15. miejsce w klasyfikacji generalnej rallye z Australii z powodu problemu z zawieszeniem. Cokolwiek. Ten dzień w Issoire, na południe od Clermont-Ferrand (Puy-de-Dôme), ma na celu oderwanie się od codziennych spraw. Przez domofon słyszę, jak zadaje mi pytanie: „Czy byłeś kiedyś pasażerem WRC? „.

 

© Citroën Racing

Wierz mi lub nie, ale właśnie potężnie mnie ścisnął. Moja pamięć jest czasami tak zawodna, że ​​mogłaby służyć jako studium przypadku Patricka Modiano, niedawnego laureata literackiej Nagrody Nobla i specjalisty w kwestii relacji, jaką mamy z naszą własną historią.

Bez dalszego przekonania odpowiadam " Tak tak… ". Natomiast doskonale pamiętam, w jakim stopniu test Citroëna C4 WRC (patrz Ah nr 1785, grudzień 2010. Przyp. red.) wywrócił mi mózg do góry nogami swoimi osiągami z innego świata. Sposób, w jaki trzymał się drogi, z poziomem przyczepności zapewniającym przyczepność z przodu i zwinnością z tyłu, był rewelacją. Ogromny silnik – jak mocny był naprawdę? –, kontrolowane mechanizmy różnicowe, błyskawiczna sekwencyjna skrzynia biegów, wszystko mi się w tym C4 podobało… poza plastikiem.

Przystawka

Je digresse et le contact mis par Mads Ostberg me rappelle au présent. Je suis donc là, assis dans une auto, double championne du monde des rallyes 2011 et 2012, et je m’apprête à passer dix minutes à évoluer parfois à

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz