Obecne silniki WRC zachowane podczas przejścia na hybrydę w 2022 r

WRC zachowają swój silnik 1.6 litra w 2022 roku, ale turbosprężarka zostanie poddana uproszczeniu i będzie musiała być trwalsza, aby obniżyć koszty operacyjne.

opublikowany 01/04/2020 à 09:21

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Obecne silniki WRC zachowane podczas przejścia na hybrydę w 2022 r

Bloki silnika Turbodoładowany silnik o pojemności 1.6 litra, utilisés par les Hyundai i20 Coupe, Toyota Yaris et autres Ford Fiesta dans la catégorie reine du Championnat du monde des rallyes (WRC), ich żywotność wydłuży się o kilka lat.

Rzeczywiście, Światowa Rada Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) zdecydowała we wtorek wieczorem 31 marca o pozostawieniu tych silników na czas przejścia na hybrydę planowanego na 2022 rok. Dyskusje toczyły się wokół utrzymania obecnych silników lub przyjęcia silników typu R5, mniej wydajnych, ale również tańsze.

FIA ogłasza również, że zostaną wprowadzone środki mające na celu zmniejszenie kosztów rozwoju i eksploatacji tych silników. Turbo zostanie uproszczone, a załogom przydzielona zostanie mniejsza liczba bloków rocznie. 

Ponadto ustalono wyłącznego dostawcę układu hybrydowego. To jest firma Kompaktowa dynamika, na sezony od 2022 do 2024. Niemiecka firma jest już obecna w Formuła EW Formuła 1 oraz w Mistrzostwach Świata w Wytrzymałościach (WEC).

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz