Loeb: punkty, które się liczyły

Sébastien Loeb, szósty z rzędu mistrz świata z Danielem Eleną, został o jeden punkt przewagi nad Mikko Hirvonenem. Kierowca Citroëna zatankował na początku sezonu, zanim zdobył punkty w trudniejszych momentach. Spojrzenie wstecz na sezon, w którym liczył się każdy punkt.

opublikowany 26/10/2009 à 12:32

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Loeb: punkty, które się liczyły

Rajd samochodowy z Irlandii? Rajd Argentyny – 1 do 5/12
Sébastien Loeb płynie na fali piątej z rzędu koronacji. Na początku sezonu Francuz jest w doskonałej formie. Pięciokrotny mistrz świata wydaje się niepokonany i wygrywa pięć pierwszych rajdów sezonu. Dla wielu Loeb jest nie do pokonania i zmierza w stronę nowego rekordu. Już teraz media zastanawiają się, czy Alzatczyk pobije swój rekord zwycięstw w sezonie.

Rajd Włoch (Sardynia) – 6
Sébastien Loeb i Daniel Elena przeżywają swoją pierwszą autostop w sezonie. Podczas gdy Jari-Matti Latvala zdominował weekend zawodów, Mikko Hirvonen zajął drugie miejsce: w Fordzie nie została jeszcze ustalona logika zespołu. Ze swojej strony Sébastien Loeb wspiął się na trzecie miejsce, po czym został zdegradowany z powodu nieprzestrzegania procedury podczas zmiany koła. Petter Solberg wspina się na trzecie miejsce, Francuz zdobył tylko pięć punktów.

Rajd Grecji (Akropol) – 7/12
To najgorszy moment w sezonie dla Loeba i Eleny. Załoga Citroëna C4 n°1 na drugim etapie uderzyła w kamień, przewróciła się i poddała. Mikko Hirvonen wygrywa i traci siedem punktów do liderów WRC.

Rajd Polski – 8
Słabe występy pięciokrotnego mistrza świata w tandemie się kumulują. Z polskiego SS4 Sébastien Loeb popełnił błąd uderzając w kikut i pożegnał się z podium. Francuz, startując ponownie w sobotę w SuperRally, może mieć nadzieję, że zyska wystarczająco dużo czasu, aby wrócić na punkty. Francuz korzysta z instrukcji otrzymanych od zespołu The Reds, a Conrad Rautenbach i Evgeny Novikov zwalniają, aby umożliwić Sébastienowi Loebowi wskoczenie na ósme miejsce. Na 500 metrów przed metą ożywienie przyniósł błąd Jari-Mattiego Latvali, który wycofał się i stracił drugie miejsce. Francuz awansował na siódme miejsce i zdobył dwa ważne punkty. Jednak Mikko Hirvonen prowadzi w mistrzostwach świata z jednym punktem przewagi.

Rajd Finlandii – 9 września
Biznes Citroëna nabiera tempa, nie ma problemusosna nie denerwuje Sébastiena Loeba w walce z Mikko Hirvonenem na jego ziemi. Fin był jednak zbyt mocny i wygrał swój trzeci rajd z rzędu, wyprzedzając Francuza. Hirvonen umacnia swoje przywództwo i zwiększa przewagę do trzech punktów.

Rajd Australii – 10
Zbliża się koniec sezonu, a obliczenia w Citroënie zaczynają się komplikować. Jeśli Sébastien Loeb chce zdobyć szósty tytuł, musi go zdobyć na antypodach. Po zaciętym pojedynku, który trwał ponad trzydzieści odcinków specjalnych, Francuz ostatecznie zwyciężył i znalazł się o jeden punkt od kierowcy Forda. Szok kilka godzin po przybyciu na miejsce: sędziowie uznali, że drążki kierownicze Citroëna C4 nie spełniają wymagań. Sankcja na szczęście nie jest zbyt dotkliwa: trzy załogi Citroëna (Loeb, Sordo, Ogier) otrzymać jedną minutę kary. Pięciokrotny mistrz świata spadł na drugie miejsce, oddając zwycięstwo Mikko Hirvonenowi i pozostawiając pięć punktów za Finem.

Rajd Hiszpanii (Katalonia) – 11
Dla Sébastiena Loeba kalkulacja jest prosta: musi wygrać w Katalonii i liczyć na drugie miejsce Daniego Sordo, aby odebrać cztery punkty Mikko Hirvonenowi i dotrzeć do Wielkiej Brytanii tylko z jednym punktem straty. Prognozy są zgodne z oczekiwaniami: obie załogi Citroëna osiągają dublet, pozostawiając jedynie trzecie miejsce Mikko Hirvonenowi. Fin ma już tylko jeden punkt przewagi nad rywalem. Wszystko rozstrzygnie się w Wielkiej Brytanii: kierowca, który wygra Rajd lub ukończy rajd przed innymi, zostanie mistrzem świata.

Rajd Wielkiej Brytanii – 12
Sébastien Loeb atakuje weekend z pełną parą. Francuz wygrał pierwsze etapy i objął prowadzenie. Jednak Mikko Hirvonen nie poddał się i nawet zbliżył się do niecałych trzech sekund po SS7. Fin bez wyraźnego powodu dwukrotnie stracił dziesięć sekund i ukończył drugi etap trzydzieści sekund za Sébastienem Loebem. W niedzielę to Francuz miał trudności z powodu problemu z turbosprężarką, przez który stracił dziesięć sekund w przedostatnim odcinku specjalnym. Jeśli problem będzie się powtarzał, straci tytuł. Jednak w następnym odcinku specjalnym Mikko Hirvonen musiał zerwać uparty kaptur i stracił minutę. Czy Francuz może wystąpić w ostatnim odcinku specjalnym i cieszyć się szóstym tytułem mistrza świata?

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz