Legenda rallye powiódł się jego zakład. Sébastien Loeb (Citroën) osiągnął najważniejszy wynik, wygrywając Rajd Katalonii (Hiszpania), pięć lat po ostatecznym sukcesie w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC). Alzatczyk był w stanie objąć prowadzenie w niedzielnych porannych odcinkach specjalnych, szczególnie dzięki inspirującemu posunięciu taktycznemu.
Zwycięzcy wracają do służby! Dobrze zrobiony @SebastienLoeb i @DanosElena! #WRC #rajdkatalunya pic.twitter.com/lHy2veOBRO
— Citroën Racing (@CitroenRacing) 28 października 2018
Troisième du classement général à huit secondes du leader Jari-Matti Latvala (Toyota) après la deuxième étape, le nonuple champion du monde surprenait ses rivaux decydując się na twarde opony, podczas gdy pozostali zawodnicy wybrali miękkie.
Należy zaznaczyć, że w tym czasie temperatura asfaltu była niska ze względu na sobotnie opady deszczu i pozostało wiele mokrych odcinków. Miękkie opony wydawały się zatem najrozsądniejszym rozwiązaniem, ponieważ musiały zapewniać optymalną przyczepność nawet w niskich temperaturach. Złoto, Sébastien Loeb i Daniela Eleny zdecydował inaczej.
Cédrica Mazenqa, inżynier operacyjny zwycięskiej załogi, wyjaśnia tę chwilę prawdy. „Będąc osiem sekund od prowadzenia, jeśli chcieliśmy wrócić na górę, musieliśmy wykonać ruch. A jeśli trzeba było to zrobić, stało się to rano, ponieważ przyczepność była nieco pomiędzy dwiema, przy suszeniu na mokro, podczas gdy spodziewaliśmy się suchości, a co za tym idzie, węższych szczelin po południu.
Jednak z tego typu warunkami spotkaliśmy się już w testach i doskonale zdawaliśmy sobie z tego sprawę Twardy slick Michelina mógłby być lepszy, pod warunkiem, że udałoby się go podgrzać. Tam wiedzieliśmy, że przynajmniej pierwsze kilometry były suche, co powinno pomóc w rozgrzewce. Wszystko to pozwoliło nam poinformować Seba”– wyjaśnia francuski inżynier.
Od żwiru po asfalt, @SebastienLoeb & @DanosElena pokazali, że nadal należą do najlepszych! W ten sposób odnieśli 79. zwycięstwo w WRC! pic.twitter.com/LhvihAiWXt
— Citroën Racing (@CitroenRacing) 29 października 2018
Szacowana wygrana z takiego zakładu wyniosła „13 sekund w pętli”. 44-letni pilot nie był jednak przekonany… „Stopniowo pomysł wkradł się do jego umysłu, ale bał się, że będzie padać, bo pogoda była wciąż niepewna. Dlatego w oczekiwaniu na kontynuację debaty zainstalowaliśmy oprogramowanie w samochodzie. "
Na kilka chwil przed wyruszeniem w 15. odcinek specjalny Sébastien Loeb dzięki niemu zmienia zdanie Laurenta Poggiego, informator pogody Citroën Racing. „Umieszczony na końcu drugiego SS tego dnia, (on) potwierdził mu, że wysycha. To tam je zakładamy i tam wygrywamy rajd! » wita Cédrica Mazenqa.
Zapraszamy do zapoznania się z analizą Rajdu Katalonii przeprowadzoną przez naszego specjalnego korespondenta w numerze 2189 AUTOtygodniowo, dostępny od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach, a od tej środy w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)