Loeb: Zdecydowana zmiana opon

Dzięki informacjom uzyskanym od inżynierów i meteorologów francuskiego zespołu, dziewięciokrotny mistrz świata na starcie ostatniego etapu wybrał twarde opony, które pozwoliły mu jechać szybciej niż jego rywale na gumowych oponach.

opublikowany 29/10/2018 à 15:12

Bernard

0 Zobacz komentarze)

Loeb: Zdecydowana zmiana opon

Legenda rallye powiódł się jego zakład. Sébastien Loeb (Citroën) osiągnął najważniejszy wynik, wygrywając Rajd Katalonii (Hiszpania), pięć lat po ostatecznym sukcesie w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC). Alzatczyk był w stanie objąć prowadzenie w niedzielnych porannych odcinkach specjalnych, szczególnie dzięki inspirującemu posunięciu taktycznemu.

 

Troisième du classement général à huit secondes du leader Jari-Matti Latvala (Toyota) après la deuxième étape, le nonuple champion du monde surprenait ses rivaux decydując się na twarde opony, podczas gdy pozostali zawodnicy wybrali miękkie.

Należy zaznaczyć, że w tym czasie temperatura asfaltu była niska ze względu na sobotnie opady deszczu i pozostało wiele mokrych odcinków. Miękkie opony wydawały się zatem najrozsądniejszym rozwiązaniem, ponieważ musiały zapewniać optymalną przyczepność nawet w niskich temperaturach. Złoto, Sébastien Loeb i Daniela Eleny zdecydował inaczej.

 

 

Cédrica Mazenqa, inżynier operacyjny zwycięskiej załogi, wyjaśnia tę chwilę prawdy. „Będąc osiem sekund od prowadzenia, jeśli chcieliśmy wrócić na górę, musieliśmy wykonać ruch. A jeśli trzeba było to zrobić, stało się to rano, ponieważ przyczepność była nieco pomiędzy dwiema, przy suszeniu na mokro, podczas gdy spodziewaliśmy się suchości, a co za tym idzie, węższych szczelin po południu.

Jednak z tego typu warunkami spotkaliśmy się już w testach i doskonale zdawaliśmy sobie z tego sprawę Twardy slick Michelina mógłby być lepszy, pod warunkiem, że udałoby się go podgrzać. Tam wiedzieliśmy, że przynajmniej pierwsze kilometry były suche, co powinno pomóc w rozgrzewce. Wszystko to pozwoliło nam poinformować Seba”– wyjaśnia francuski inżynier.

 

Szacowana wygrana z takiego zakładu wyniosła „13 sekund w pętli”. 44-letni pilot nie był jednak przekonany… „Stopniowo pomysł wkradł się do jego umysłu, ale bał się, że będzie padać, bo pogoda była wciąż niepewna. Dlatego w oczekiwaniu na kontynuację debaty zainstalowaliśmy oprogramowanie w samochodzie. "

Na kilka chwil przed wyruszeniem w 15. odcinek specjalny Sébastien Loeb dzięki niemu zmienia zdanie Laurenta Poggiego, informator pogody Citroën Racing. „Umieszczony na końcu drugiego SS tego dnia, (on) potwierdził mu, że wysycha. To tam je zakładamy i tam wygrywamy rajd! » wita Cédrica Mazenqa.

Zapraszamy do zapoznania się z analizą Rajdu Katalonii przeprowadzoną przez naszego specjalnego korespondenta w numerze 2189 AUTOtygodniowo, dostępny od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach, a od tej środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz