Mads Østberg i Citroën nagrodzeni na Monzy

Odnosząc w tym roku czwarte zwycięstwo w tej kategorii, Mads Østberg zdobywa tytuł WRC2 na koniec Rajdu Monza i potwierdza pracę Citroën Racing wokół C3 R5.

opublikowany 07/12/2020 à 16:20

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Mads Østberg i Citroën nagrodzeni na Monzy

Korona zdobyta przez Madsa Østberga en WRC2 wczoraj po przybyciu Rajd samochodowy z Monzy miał szczególny gust do Norwega. Po okresie WRC w drużynie francuskiej to właśnie on, pochodzący z Fredrikstad, nadał nowy impuls karierze C3 R5, wnosząc do francuskich żołnierzy swoje doświadczenie w jeździe terenowej, tak jak Yoann Bonato regularnie robi to na asfalcie.

Dzięki ciężkiej pracy C3 R5 stał się punktem odniesienia w kategorii RC2, tytułem mistrza świata zdobytym we Włoszech, będącym nagrodą za sezon przerywany czterema zwycięstwami, pomimo porażki na Sardynii.

„To uczucie nie do opisania, – wypalił Norweg. Jestem bardzo szczęśliwy, zwłaszcza że weekend był szczególnie trudny, a rok był pełen wzlotów i upadków.

Byliśmy na pozycji outsiderów, ale udało nam się zwyciężyć dzięki poświęceniu i dzięki doskonałej pracy rozwojowej przeprowadzonej nad C3 R5. Cały zespół, zarówno Citroën Racing, jak i PH Sport, przez cały sezon wykonywał niesamowitą pracę, aby osiągnąć taki wynik. »

Østberg pokonał w ten sposób Pontusa Tidemanda (Skoda Fabia Rally2 Evo) w tej ostatniej konfrontacji roku, a także pozwolił PH Sport, zespołowi operacyjnemu C3 R5 w WRC2, zdobyć nowe międzynarodowe laury.

„To szósty tytuł mistrza świata PH Sport w Citroënie, po zdobyciu go przez Sébastiena Loeb w 2001 r., Dani Sola w 2002 r., Sebastian Ogier w 2008 r., Robert Kubica w 2013 r., Stéphane Lefebvre w 2014 r. i Mads w tym roku, wspomina Bernard Piallat, szef zespołu Langres.

Zespół jak zwykle wykonał niezwykłą pracę przez cały sezon, zmiany wprowadzone przez Citroën Racing również opłaciły się, wszystko działało dobrze. Podobnie było w ten weekend, dzięki bardzo dobrym informacjom klimatycznym dostarczonym przez Météo France, a także doskonałej pracy osób otwierających trasy, w szczególnie trudnych warunkach. »

W 2021 roku Citroën Racing powinien wprowadzić nowe rozwiązania do swojego C3 R5, aby utrzymać tę wzorcową pozycję w kategorii Rally2, która pozostaje tak silna jak zawsze.

Zapoznaj się z pełnym raportem i analizą Rajdu Monza, przygotowanym przez naszego specjalnego korespondenta we Włoszech, w numerze 2290 AUTOtygodniowo, dostępny dziś wieczorem w wersji cyfrowej oraz w środę w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz