Mäkinen: „Aby osiągać dobre wyniki, musisz być zrelaksowany, zmotywowany i pracować”

Szef zespołu Toyota Gazoo Racing w WRC wspomina swoją metodę pracy, transfer Otta Tänaka, a także kontrowersje wokół kolejności startu Rajdu Szwecji.

opublikowany 23/02/2018 à 18:06

Bernard

0 Zobacz komentarze)

Mäkinen: „Aby osiągać dobre wyniki, musisz być zrelaksowany, zmotywowany i pracować”

Oczekujemy, że po udanym sezonie 2017. Czy jest większa presja?
Nie ta sztuczka. Nie mam ciśnienia (śmiać się). Mam nadzieję, że to samo dotyczy członków zespołu. Aby dobrze wypaść, musisz być zrelaksowany, zmotywowany i pracować tak ciężko, jak to możliwe. Ciśnienie nie pomaga. Presja jest na pilotach! Mogą go używać, aby zachować koncentrację i jeździć „na pełnym gazie”!

Co motywowało rekrutacjęOtt Tanak ?
Taki był oryginalny pomysł. Juho Hänninen miał przeprowadzić testy i wziąć udział w sezonie 2017. Miało to pozwolić nam na poprawę przed powitaniem Otta, którego chciałem od początku projektu.

Czy łatwo było ją przekonać?
To było dobrze zaplanowane. Oboje byliśmy szczęśliwi, że plan postępuje.

Po roku w WRC, czy lubisz swoją pracę? Jeśli wierzyć w stan biednego kubka, który trzymasz w dłoniach, czy coś Cię niepokoi? W tej chwili nie wyglądasz na szczególnie szczęśliwego...
(Następnie patrzy na pozostałości kubka, który męczył go od początku wywiadu, a który teraz został zredukowany do kawałków wściekle złożonego kartonu).  Nie jestem zadowolony z sytuacji na Rajd samochodowy ze Szwecji. Są takie warunki. To jest wiec, ale to niesprawiedliwe. Rozumiem frustrację pilotów. Postaw się na miejscu Sebastian Ogier. Otworzył drogę na cały dzień i będzie musiał to zrobić ponownie w sobotę, bo taka jest zasada. „Oczywiście nie możemy nic zrobić na pogodę, ale prawdopodobnie są rzeczy, które organizator może zmienić, na przykład uruchomienie historycznych samochodów w innym miejscu lub po zakończeniu WRC”. »

Jesteś zły ?
To jest wiec (wybucha śmiechem i w końcu pozbywa się kubka). Co możemy zrobić ? Znalazłem się w takiej sytuacji wiele razy. Znam to uczucie frustracji. Jestem rozczarowany.

Cały wywiad znajdziesz w numerze 2153 AUTOhebdo, który jest także w sprzedaży w kioskachw wersji cyfrowej.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz