Mitsubishi wkrótce powróci do rywalizacji

Dział konkurencji Mitsubishi, Ralliart, wkrótce zostanie ponownie uruchomiony, a dyrektor generalny japońskiego producenta wspomniał o zaangażowaniu na najwyższym poziomie.

opublikowany 12/05/2021 à 11:40

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Mitsubishi wkrótce powróci do rywalizacji

Wyniki finansowe producentów to na ogół nudne konferencje, bo zmonopolizowane są przez liczby i słowa odnoszące się do biznesu i marketingu. Tym samym konferencja zorganizowana przez Mitsubishi we wtorek, 11 maja, dotycząca wyników firmy w 2020 roku, miała wszystko, co mogło pozostać niezauważone w świecie sportów motorowych… poważny błąd!

Rzeczywiście, marka diamentów ogłosiła, ku zaskoczeniu wszystkich, powrót swojej marki Ralliart. Antena sportowa Mitsubishi zostanie odnowiona poprzez produkcję akcesoriów do tej gamy.

 

 

Marka założona w 1970 roku dzięki serii Lancer Evolution spełniła marzenia miłośników samochodów sportowych. Japońska walka Lancera z Subaru Imprezą przez dwie dekady gościła na pierwszych stronach gazet specjalistycznych.

Ale to nie wszystko. Dyrektor generalny Mitsubishi Takao Kato wydał kolejne wybuchowe oświadczenie. „Dla klientów, którzy chcą odkryć nasz świat Mitsubishi, wprowadzimy na rynek akcesoria szyte na miarę dla naszej gamy modeli. Ponadto, ponownie weźmiemy udział w wydarzeniach sportów motorowych na całym świecie. »

Jakie wydarzenia? W tej chwili nie wie tego nikt poza filią Sojuszu Renault-Nissan od 2016 roku wyróżnił się w dwóch dyscyplinach w latach 1980-2000: rallye oraz rajd pod przewodnictwem Andrew Cowana.

 

 

W Rajdowych Mistrzostwach Świata firma Ralliart Europe, założona w 1983 roku jako Andrew Cowan Motorsport, broniła interesów Mitsubishi poprzez bezkonkurencyjną Tommi Mäkinen, czterokrotnie koronowany w latach 1996-1999. Wersje WRC Lancera będą wówczas mniej wydajne i marka oficjalnie wycofa się z produkcji pod koniec sezonu 2005.

Po stronie rajdu, Mitsubishi pozostaje niekwestionowanym mistrzem Dakaru pomimo całkowitej nieobecności od 2009 roku. Japoński producent z 12 zwycięstwami zdobytymi na przestrzeni 26 lat ma na swoim koncie największą liczbę zwycięstw w ogólnej klasyfikacji Auto. Mitsubishi było przeciwnikiem numer 1 francuskich marek Peugeot (7 sukcesów) i Citroën (4), następnie Volkswagen (4) w Afryce.


Mitsubishi Pajero Peterhansela-Cottreta w 2009 r. © DPPI 

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz