W mieście jest nowy szeryf. Szef tego Monte-Carlo jest teraz nazywany Sebastian Ogier. Lider w czwartek wieczorem, przed Sébastienem Loeb niesamowite w piątek, Gapençais nabrało tempa w sobotni poranek i wstrząsnęło klasyfikacją generalną.
Od samego początku ośmiokrotny mistrz świata stracił 3 cala swojemu odpowiednikowi po ustanowieniu trzeciego czasu na SS4 na odcinku Le Fugeret / Thorame-Haute i stracił 3 cala. Dobrze rozpoczęty Sébastien Ogier od razu ustanowił najlepszy czas OS9, tracąc 6 sekundy Sébastienowi Loebowi na powrót do doskonałego remisu przed ostatnim startem porannym.
W bardzo trudnym odcinku specjalnym z dużą ilością lodu, szczególnie w pierwszej części, kierowca Toyota opanował temat i zachował spokój pomimo kilku drobnych przestraszeń. Podczas gdy niektórzy cierpieli, on zmierzał prosto do swojej drugiej pory dnia. Spektakl, który pozwolił mu przejąć nad tym wyłączną kontrolę Rajd samochodowy Monte-Carlo 2022, bo w tym samym czasie Sébastien Loeb uplasował się na 2. miejscu z wynikiem 5”4.
Po powrocie do parku serwisowego Sébastien Ogier może wziąć głęboki oddech przed przystąpieniem do dwóch ostatnich odcinków specjalnych dnia. Sébastien Loeb będzie współpracował ze swoimi mechanikami i inżynierami, aby spróbować wrócić do szarży i odzyskać fotel lidera, któremu wyprzedził go niecałe 2 sekund.
Dwustronna walka staje się wyraźniejsza niż kiedykolwiek, odkąd Elfyn Evans popełnił błąd w ostatnim sektorze SS11. Po trzecie, niecałe 10 sekund od prowadzenia Walijczyk wysiadł i utknął w wąwozie, nie mogąc z niego wyjść. Wicemistrz świata 2021 bardzo traci, a zwłaszcza wróciło mu miejsce na tymczasowym podium Craiga Breena. Irlandczyk nie stanowi jednak zagrożenia dla obu Sébastienów, gdyż traci do nich ponad minutę.
- Hyundai w twardym
W Hyundaiu o poranku nie da się zapomnieć. Odważne założenie, że nie będzie żadnych opon śniegowych ani kolcowanych, Thierry Neuville et Ott Tanak stracił dużo, szczególnie w ostatnim odcinku specjalnym pierwszej pętli. W obliczu wielkich trudności Belg i Estończyk pozwolili, aby podczas tej wycieczki uleciał cenny czas. Obaj mężczyźni zajmują odpowiednio 4. i 7. miejsce ze stratą 1:53 i 3:05 do Sébastiena Ogiera. To Monte-Carlo zdecydowanie nie jest ich.
Jakby tego było mało, Oliver Solberg miał wypadek. Szwed stracił panowanie nad swoim i20 na SS10 i wpadł do rowu. Wynik ? Kilka straconych minut i uszkodzony samochód, którym udało mu się jeszcze dojechać do mety pętli. Obecnie zajmuje 8. miejsce ze stratą ponad 40 minut.
W WRC2 Francuzi bardzo ucierpieli. Lider po piątku Stéphane Lefebvre stracił wszelkie szanse na zwycięstwo w klasyku w Monako. Ukarani 30 minutami kary z powodu błędu otwierających, Habs mieli następnie poważny wypadek podczas SS10, co spowodowało spadek w rankingach. W walce o sukces Yohan Rossel otrzymał 5 minut kary za opóźnienie w sprawdzeniu na koniec odcinka specjalnego. Niepowodzenia dotknęły Andreasa Mikkelsena, który obecnie sam prowadzi i ma ponad minutę przewagi nad Marco Bulacią.
Monte-Carlo wyjedzie o 14:08 z drugą pętlą, ale składającą się tylko z 2 odcinków specjalnych. Odwiedź AUTOhebdo, aby kontynuować doświadczanie tego w tekście na żywo.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)