Zgodnie z czym ogłosiliśmy Państwu w numerze 2184 AUTOtygodniowo (w sprzedaży w kioskach i w wersji cyfrowej), Sebastian Ogier ponownie spotka się ze swoją pierwszą miłością w sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata 2019 (WRC). Francuz będzie nosił barwy Citroën Racing ze Rajd Monte Carlo (22-27 stycznia).
„Jestem szczególnie entuzjastycznie nastawiony do pomysłu podjęcia tego nowego wyzwania z Citroënem. Nie mogę się już doczekać, podkreśla pięciokrotny panujący mistrz. Zwłaszcza, że nigdy nie zapomniałem, że to zespół dał mi szansę na zdobycie mistrzostwa świata.
Przy moim wyborze liczyło się kilka elementów: znajduję bardzo fajny pomysł poznania ludzi, z którymi pracowało mi się całkiem nieźle kilka lat temu, teraz też jestem podekscytowany perspektywą podjęcia wyzwania, jakim jest próba zostania mistrzem świata u trzeciego innego producenta. I jeśli nie jest to przesądzone, to mam zarówno przekonanie, że samochód ma pewien potencjał, jak i duże zaufanie do ludzi w Satory. »
Walcząc o szóstą z rzędu koronę świata, Sébastien Ogier rozpoczął karierę w WRC pod okiem francuskiego producenta. Wspierany przez francuski zespół Fédération Française du Sport Automobile (FFSA), w 2 roku wystartował i wygrał Junior WRC bez strzału za kierownicą Citroëna C1600 S2008.
Awans do wyższej kategorii z Rajd samochodowy Wielkiej Brytanii 2008, pierwsze laury Gapençais zdobędzie w 2010 roku w Junior Team marki Chevrons. Z Portugalii wiosną 2010 r w Alzacji jesienią 2011 roku wygrał razem z nim siedem wydarzeń Juliena Ingrassii.
To było dokładnie w 2011 roku relacja z francuską marką ulegnie rozpadowi. W walce o tytuł, który może być jego pierwszym w karierze kierowcą, Sébastien Ogier toczy wewnętrzną walkę ze swoim kolegą z drużyny i wielokrotnym mistrzem Sébastienem Loeb. Następnie zarząd Citroën Racing podjął decyzję na korzyść bardziej doświadczonego z dwóch Sébastiena.
Tytuł mistrzowski zdobędzie Sébastien Loeb, a Sébastien Ogier, który stracił trzy punkty do swojego rodaka, zakończył sezon na trzecim miejscu. Rozczarowany instrukcjami zespołu Sébastien Ogier postanowił wypróbować zakład na Volkswagena i ze znanym sukcesem (cztery tytuły od 2013 do 2016 roku). Suite au retrait inattendu du constructeur germanique, le porteur du n°1 s’est tourné vers M-Sport zdobyć piątą koronę w 2017 roku.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)