Ogier i Loeb zdominowali wieczór w Monte Carlo

Największe wrażenie robili Sébastien Ogier i Sébastien Loeb podczas dwóch wieczornych etapów wyścigu w Monte-Carlo. Elfyn Evans wystawia język, podczas gdy Hyundaie są bardzo dyskretne.

opublikowany 20/01/2022 à 22:39

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Ogier i Loeb zdominowali wieczór w Monte Carlo

Toyota GR Yaris Rally1 Sébastiena Ogiera-Benjamina Veillasa w Monako. ©DPPI

Le Rajd samochodowy Monte-Carlo 2022 rozpoczęło się dwoma specjalnymi nocami, z których najważniejszym było przejście przez legendarną przełęcz Col du Turini w czwartek, 20 stycznia. Ta mekka światowych rajdów z pewnością przywołała dobre wspomnienia dwóm gigantom WRC czym są Sebastian Ogier (Toyota) i Sebastiana Loeb (Ford), który zdominował konkurencję.

Ośmiokrotny mistrz świata uzyskał dwa pierwsze czasy w tej dyscyplinie samochodem hybrydowym. Zwłaszcza w SS1 Gapençais, związani po raz pierwszy z Benjaminem Veillasem, zmiażdżyli jego przeciwników, dystansując Hyundai doOtt Tanak i Thierry Neuville około dwudziestu sekund.

Jedynie Sébastien Loeb, z którym wiąże się także nowa pilotka (Isabelle Galmiche), miał siłę, by dotrzymać piekielnego tempa swojemu rodakowi. W wieku 47 lat i zaledwie tydzień po zajęciu drugiego miejsca w Dakarze w Arabii Saudyjskiej weteran zestawu nadal ma niaca!

w SS1, alzacki uprzejmie wyjaśniła Isabelle Galmiche, że nie mówiła w odpowiednim tempie do notatek, czasem za szybko, czasem za późno w porównaniu z postępem Forda Pumy. Mały problem z synchronizacją, który został naprawiony godzinę później w Col du Turini.

" Bawimy się ! Opony w tym ES były bardzo trudne, przegrzałem gumę przed połową odcinka specjalnego. Ale myślę, że zrobiliśmy coś specjalnego. Podczas poprzedniego uważałem na oblodzonych przejściach. Isabelle nie miała problemów z ocenami, to dobrze! »

M-Sport Ford uśmiecha się, wchodząc do parku serwisowego w Monako. Zespół angielski wystawia młodzież Adriana Fourmaux-Alexandre Coria i Gus Greensmith-Jonas Andersson zajęli w sumie czwarte i piąte miejsce, pomiędzy faworytami do tytułu, Elfynem Evansem-Scottem Martinem (Toyota) i Thierrym Neuville-Martinem Wydaeghe (Hyundai).

Oficjalne Hyundaie są w złej sytuacji. Południowokoreańska marka wybrała mieszane kombinacje opon (super miękkie i miękkie) i nie grała zbyt wiele na początku sezonu WRC 2022. Jednak zarówno Thierry Neuville, jak i Ott Tänak skrzywili się przy drugim przystanku. „Nie mam zaufania do samochodu”, uzasadnił Thierry Neuville. „Istnieje długa lista problemów mechanicznych do rozwiązania”, ujawnił swój estoński kolega z drużyny.

W WRC2 po raz kolejny liderem jest Francuz. Nicea Erica Camiliego wygrał oba odcinki specjalne i wykorzystał wypadek Nikołaja Gryazyna (Skoda, 2. miejsce w SS1), aby zyskać przewagę w klasyfikacji generalnej.

Rajd Monte Carlo zostanie wznowiony w piątek 21 stycznia o godzinie 9:14 i będzie można go śledzić w relacji na żywo na AUTOhebdo.fr.

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz