Ogier i M-Sport wracają do walki

Angielska drużyna, dowodzona przez pięciokrotnego mistrza świata, która ma wkrótce wyjść z zakrętu, przygotowuje się do obrony swoich tytułów mistrzowskich przed konkurencją, która jest bardziej zorganizowana i poważna niż kiedykolwiek. Zaczyna się trudniejsza część.

opublikowany 19/01/2018 à 18:07

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Ogier i M-Sport wracają do walki

Nie będzie już niespodzianki od Tomka Kciuka. Rozpoczęty nowy sezon wymazuje poprzedni. Zaczęło się od zwycięstwa Sebastian Ogier w Monte-Carlo 2017, który nie mógł lepiej rozpocząć swojej globalnej kampanii za kierownicą samochodu, który odkrywał i który był najnowszym newsem WRC.

W tym roku nikt nie wyrusza w nieznane, każdy zna swoje mocne i słabe strony, a także poziom swoich przeciwników. Ford Fiesta WRC okazał się bardzo spójny, stosunkowo niezawodny i dość wydajny na każdej nawierzchni. Nie był może najbardziej udany, ale niewątpliwie oferował najlepszy kompromis.

Czy nie jest to najważniejsza cecha, jakiej wymaga się od luksusowego samochodu? rallye niż możliwość pokonywania każdego terenu, nierównego, kruchego lub pofałdowanego, oraz łatwość prowadzenia na śliskim asfalcie w Monte-Carlo, szwedzkim śniegu, błocie większości rund kalendarza lub bardzo szczególnym niemieckim asfalcie Rajd?

Z pięcioma zwycięstwami na koncie trzech załóg (Monte-Carlo i Portugalia dla Ogiera, Sardynia i Niemcy dla Dziękuję Ci, et Grande-Bretagne pour Evans. Ndlr), le team M-Sport a réalisé une saison exceptionnelle en 2017 en décrochant les titres mondiaux Pilotes et Constructeurs.

Trudność będzie polegać na odtworzeniu w tym roku tego samego egzemplarza, biorąc pod uwagę, że tylko dwóch kierowców, Sébastien Ogier i Elfyn Evans, będzie ścigać się w pełnym wymiarze godzin, w porównaniu do trzech w zeszłym sezonie.

Wszystkie numery sezonu 2018 znajdziesz w naszym Przewodniku WRC w numerze 2148 AUTOtygodniowo, już dostępny w wersji cyfrowej i w kioskach.

0 Zobacz komentarze)