Ogier: „Nie chcę więcej znajdować się w tej stresującej sytuacji”

Pokonany na korsykańskich drogach przez Thierry'ego Neuville'a Sébastien Ogier nie był w stanie konsekwentnie bronić swoich szans do samego końca, ofiara problemów technicznych w swoim Fordzie Fiesta.

opublikowany 10/04/2017 à 09:16

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Ogier: „Nie chcę więcej znajdować się w tej stresującej sytuacji”

Sebastian Ogier attendait avec impatience la première véritable confrontation sur asphalte de la saison. Une surface sur laquelle le Français estimait avoir la meilleure vision du potentiel de sa Ford Fiesta développée par M-Sport, après un succès inaugural décroché au Rajd samochodowy Monte Carlo.

W grze, w której należy walczyć o zwycięstwo Thierry Neuville do końca SS7 czterokrotny mistrz świata napotkał problemy hydrauliczne na WRC Brytyjczyka, który pod koniec drugiego etapu spadł do prawie 40 cali.

Wyjechał bez większej nadziei na powrót belgijski lider Hyundaia Wczoraj rano na najdłuższym odcinku OS (53 km) Tour de Corse Ogier ponownie zwolnił z powodu problemów technicznych.

„Poranek nie był owocny, nawet jeśli w pierwszej połowie długiego odcinka specjalnego wszystko było w porządku. Oczywiście nie mieliśmy szans na dogonienie Thierry'ego, więc jechaliśmy w dobrym tempie, ale nic więcej.

Nagle w połowie samochód zaczął tracić doładowanie i było trochę trudno, ale w połowie nadal jechaliśmy szybko po szerokich drogach, więc nie straciłem zbyt wiele czasu.

Ale gdy tylko droga zwęziła się i pojawiły się nawroty, zdałem sobie sprawę, że problem z elektroniką, który mieliśmy, dotyczył nie tylko doładowania, ale także centralnego mechanizmu różnicowego, który był zablokowany, co oznaczało, że nie mieliśmy hamulca ręcznego do nawrotów. Bardzo cierpieliśmy.

Pod koniec etapu byliśmy za Danim, ale nie byłem do końca przekonany, czy uda się to jeszcze na ostatnim etapie. Jedyne, co mogliśmy w tym momencie zrobić, to wymienić jedną ze skrzynek elektronicznych, które mieliśmy w samochodzie, ale zespół nie był do końca przekonany, czy to rozwiąże problem.

Kiedy zresetowaliśmy samochód, działało to trochę, ale nie byliśmy pewni, jak długo. Na szczęście na Power Stage zadziałało to wystarczająco dobrze. » De quoi revenir en deuxième position du classement général pour 1″3 face à la Hyundai i20 de Dani Sordo.

Więcej pracy z M-Sportem

Wciąż liderem mistrzostw po czwartej rundzie sezonu 2017, Sébastien Ogier przyznaje, że w klanie M-Sport jest jeszcze wiele do zrobienia, aby osiągnąć idealną niezawodność, o czym świadczą problemy, jakie napotkał Elfyn Evans. Mieszkaniec Gap drugiego dnia wydawał się dość zawiedziony, nie chcąc wypowiadać się po przybyciu ES.

„W ten weekend byliśmy zadowoleni z pokazanego tempa, – komentuje Francuz. Myślę, że wszystko idzie w dobrym kierunku. Mieliśmy prędkość, aby walczyć z Thierrym. Walczyliśmy o zwycięstwo, ale w ten weekend mieliśmy o wiele za dużo problemów technicznych, nie tylko z naszym samochodem, ale także z innymi.

Na pewno jest to coś, nad czym zespół musi bardzo ciężko popracować. Nie chcemy znowu się tak czuć i znaleźć w tak stresującej sytuacji. »

Przeżyj jeszcze raz najlepsze momenty z Tour de Corse na wideo i w Internecie nasza dedykowana stronai odkryj najlepsze zdjęcia z wydarzenia w nasza dedykowana galeria.

Zapoznaj się z pełnym raportem i analizą Tour de Corse, przygotowanym przez naszych specjalnych korespondentów z Isle of Beauty, w numerze 2109 AUTOtygodniowo, dostępny dziś wieczorem w wersji cyfrowej oraz w środę w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz