Czy Ott Tänak opuści Hyundaia i przejdzie do M-Sportu?

W tym tygodniu w Ypres, poza pierwszą szansą Kalle Rovanperä na zdobycie tytułu, jednym z pytań, które poruszą park serwisowy, będzie pytanie dotyczące przyszłości Otta Tänaka. Czy ten ostatni nadal będzie pracował w Hyundaiu w przyszłym roku?

opublikowany 16/08/2022 à 08:18

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Czy Ott Tänak opuści Hyundaia i przejdzie do M-Sportu?

Ott Tänak wkrótce odejdzie do M-Sport?© Nikos Katikis / DPPI

Lorsqu’il dirigeait Hyundai Motorsport, Andrea Adamo avait été malin. Dès le mois de mars 2021, il avait fait signer des contrats longue durée à Ott Tanak et Thierry Neuville. W ten sposób Włoch zapewnił sobie usługi swoich dwóch wielkich nazwisk, aby przygotować przejście na technologię hybrydową. Jednak nie wszystko poszło zgodnie z planem. Turyńczyk został zmuszony do cofnięcia się o krok, rozwój i20 Rally1 utknął w martwym punkcie, a konfiguracja organizacji przebiegała powoli. Załogi Koreańczyka doświadczyły od stycznia wielu trudności, a niedawne zwycięstwo Estończyka w Finlandii nie pozwala nam zapomnieć o pracy, jaką zespół musi wykonać nad samochodem, ale także wewnętrznie.

W tej atmosferze i choć perspektywy poprawy są niepewne, w Jyväskylä narodził się pomysł, że Ott Tänak mógłby opuścić ten kołyszący się statek. Jeśli pilot ma kontrakt, niewątpliwie zaaranżował sposób wyjścia, aby uchronić się przed przykrymi niespodziankami, zwłaszcza jeśli chodzi o wyniki. Widzenie, jak zmienia kolory, nie byłoby zaskoczeniem.

Tänak, powrót do domu?

Champion du monde en 2019 avec Toyota, le Balte n’avait-il pas claqué la porte pour rejoindre Hyundai ? Avec le recul, la pertinence de ce choix interroge toujours, mais la manière avec laquelle Ott refuse obstinément d’aborder le sujet vaut mieux qu’un long discours. Est-il de nouveau prêt à tout chambouler ? Condamné à l’immobilisme par l’absence de baquet, le thème du marché des transferts promettait d’être traité en 2 lignes annonçant un statuquo pour 2023. Le Balte va-t-il tout dynamiter ? Ayant conservé de très bons rapports avec Malcolm Wilson depuis sa période Fiesta, Ott va-t-il rejoindre M-Sport ? Manque-t-il suffisamment de confiance dans le projet à long terme de Hyundai pour décider de renoncer à un contrat confortable ?

Zanim to nastąpi, nadal istnieją poważne przeszkody. Jak dotąd Puma radziła sobie dobrze tylko z Sébastienem Loeb a jego wiarygodność pozostawała niepewna. Jaki interes miałby Tänak w przejściu z Rajdu 1, w którym następuje postęp w tej dziedzinie, do rajdu, w którym pozostaje wiele do zrobienia? Jeśli dojdzie do dyskusji, sednem problemu są z pewnością pieniądze na stole. Ile Ford jest skłonny wydać, aby utrzymać poziom rozwoju Pumy? Czy Malcolm może zaoferować pensję zbliżoną do dzisiejszej pensji Tänaka? Czy sam jest gotowy poświęcić część swoich dochodów, aby spróbować znaleźć się za kierownicą samochodu, który ma mu pozwolić na osiągnięcie 2?e tytuł ?

Gdyby do tego transferu doszło, byłaby to doskonała wiadomość dla klubu WRC z czego wszystkie trzy drużyny miałyby jednego (lub dwóch) potencjalnych mistrzów. Jaka jest szansa, że ​​to się spełni? Postęp rallye z Ypres być może udzieli odpowiedzi?

CZYTAJ TAKŻE > Ott Tänak, złodziej sisu

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz