Czy Ott Tänak opuści Hyundaia i przejdzie do M-Sportu?

W tym tygodniu w Ypres, poza pierwszą szansą Kalle Rovanperä na zdobycie tytułu, jednym z pytań, które poruszą park serwisowy, będzie pytanie dotyczące przyszłości Otta Tänaka. Czy ten ostatni nadal będzie pracował w Hyundaiu w przyszłym roku?

opublikowany 16/08/2022 à 08:18

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Czy Ott Tänak opuści Hyundaia i przejdzie do M-Sportu?

Ott Tänak wkrótce odejdzie do M-Sport?© Nikos Katikis / DPPI

Kiedy prowadził Hyundai Sporty motorowe, Andrea Adamo była mądra. Już w marcu 2021 roku podpisał długoterminowe kontrakty z m.in Ott Tanak et Thierry Neuville. W ten sposób Włoch zapewnił sobie usługi swoich dwóch wielkich nazwisk, aby przygotować przejście na technologię hybrydową. Jednak nie wszystko poszło zgodnie z planem. Turyńczyk został zmuszony do cofnięcia się o krok, rozwój i20 Rally1 utknął w martwym punkcie, a konfiguracja organizacji przebiegała powoli. Załogi Koreańczyka doświadczyły od stycznia wielu trudności, a niedawne zwycięstwo Estończyka w Finlandii nie pozwala nam zapomnieć o pracy, jaką zespół musi wykonać nad samochodem, ale także wewnętrznie.

W tej atmosferze i choć perspektywy poprawy są niepewne, w Jyväskylä narodził się pomysł, że Ott Tänak mógłby opuścić ten kołyszący się statek. Jeśli pilot ma kontrakt, niewątpliwie zaaranżował sposób wyjścia, aby uchronić się przed przykrymi niespodziankami, zwłaszcza jeśli chodzi o wyniki. Widzenie, jak zmienia kolory, nie byłoby zaskoczeniem.

Tänak, powrót do domu?

Mistrz Świata w 2019 roku z Toyota, czy Baltic nie zatrzasnął drzwi, aby dołączyć do Hyundaia? Z perspektywy czasu zasadność tego wyboru wciąż budzi wątpliwości, ale sposób, w jaki Ott uparcie odmawia poruszania tego tematu, jest wart więcej niż długie przemówienie. Czy jest gotowy ponownie wywrócić wszystko do góry nogami? Skazany na bezruch przez brak siedziby, temat rynku transferowego miał zostać potraktowany w 2 linijkach zapowiadających status quo na rok 2023. Czy Bałtyk wszystko wysadzi w powietrze? Ott dołączy, utrzymując bardzo dobre stosunki z Malcolmem Wilsonem od czasu jego kariery w Fiestie M-Sport ? Czy brakuje mu zaufania do długoterminowego projektu Hyundaia, aby zdecydować się na rezygnację z wygodnego kontraktu?

Zanim to nastąpi, nadal istnieją poważne przeszkody. Jak dotąd Puma radziła sobie dobrze tylko z Sébastienem Loeb a jego wiarygodność pozostawała niepewna. Jaki interes miałby Tänak w przejściu z Rajdu 1, w którym następuje postęp w tej dziedzinie, do rajdu, w którym pozostaje wiele do zrobienia? Jeśli dojdzie do dyskusji, sednem problemu są z pewnością pieniądze na stole. Ile Ford jest skłonny wydać, aby utrzymać poziom rozwoju Pumy? Czy Malcolm może zaoferować pensję zbliżoną do dzisiejszej pensji Tänaka? Czy sam jest gotowy poświęcić część swoich dochodów, aby spróbować znaleźć się za kierownicą samochodu, który ma mu pozwolić na osiągnięcie 2?e tytuł ?

Gdyby do tego transferu doszło, byłaby to doskonała wiadomość dla klubu WRC z czego wszystkie trzy drużyny miałyby jednego (lub dwóch) potencjalnych mistrzów. Jaka jest szansa, że ​​to się spełni? Postęp rallye z Ypres być może udzieli odpowiedzi?

CZYTAJ TAKŻE > Ott Tänak, złodziej sisu

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz