Après de longs mois d’évaluation, Porsche a donné le feu vert à un engagement en rallye. Niemiecki producent ogłosił w piątek 18 stycznia, że pracuje nad Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport przystosowane do przepisów FIA R-GT w celu dopuszczenia do użytku w 2020 roku.
Młodsza siostra 911 miała już prawo do pierwszej wersji rajdowej samochód otwierający Romaina Dumasa podczas Rajdu Niemiec 2018. Jednak wówczas nic nie wskazywało na to, że Porsche chce oficjalnie zaangażować się w program rozwoju i sprzedaży GT nadający się do rajdów.
Dla przypomnienia, oto co wyjaśnił dr Frank-Steffen Walliser, wiceprezes Porsche Motorsport i GT, w sierpniu 2018 r. „Na podstawie opinii i zainteresowania potencjalnych klientów do końca roku zdecydujemy, czy w perspektywie średnioterminowej będziemy opracowywać rajdowy samochód wyczynowy na bazie przyszłego modelu Porsche. »
Co prawda okres refleksji został nieco przekroczony, ale odzew jest pozytywny, właśnie dzięki wyjściu Francuza wśród niemieckich winnic. „Reakcja fanów rajdów, zespołów, kierowców i organizatorów była decydującym czynnikiem o przyznaniu nowego programu”, ujawnia oficjalny komunikat prasowy.
Rajdowe Porsche bazować będzie nie na pokazanym powyżej Cayman GT4 Clubsport, ale na zaprezentowanej na początku stycznia 2019 roku przez firmę z Zuffenhausen (Niemcy) nowej wersji, a mianowicie 718 Cayman GT4 Clubsport. Moc tego modelu wynosi 425 koni mechanicznych, przenoszona przez sześciocylindrowy, wolnossący blok o pojemności 3.8 l.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)