Po raz pierwszy od 1951 roku Rajd Finlandii odbędzie się w październiku. W dotychczasowych 69 edycjach impreza ta nigdy nie miała miejsca w innym terminie niż latem i nie pozostanie to bez konsekwencji. Temperatury w tym sezonie w Jyväskylä są znacznie niższe. Nawet jeśli kilku mieszkańców nadal kąpie się w jeziorze Paijänne, wokół którego położone jest miasto, niewielu jest odważnych, którzy nurkują w wodzie o temperaturze 7°C. Załogi nie powinny cierpieć z powodu upałów, jakie miały miejsce w 2018 roku, kiedy sezon letni był dla regionu duszny. Oczekuje się, że mokre obszary wyschną dłużej, a w weekend mogą padać opady deszczu.
Jeśli w lipcu/sierpniu dni nie będą miały końca i około godziny 2 lub 3 będzie widać ciemność, kierowcy będą musieli stawić czoła etapom z nocnymi atrakcjami. Oittila, trasa SS6 o długości 19,75 km, która zakończy się w piątek, rozpocznie się o godzinie 19:00, czyli po zmroku. Jazda z prędkością 180 km/h pomiędzy drzewami, podążając tunelem wytyczonym przez rampę reflektorów, będzie spektaklem, którego nie można przegapić. Powtórzy się to w sobotę, podczas SS14 w Patajoki i SS15 w Harju. Pomimo twardości podłoża, na tej imprezie zwykle dochodzi do zamiatania i pierwsi kierowcy zastanawiają się, czy zmiana terminu będzie miała wpływ na to zjawisko. Z pewnością stworzy to piękne i nowe obrazy tego regionu w kolorach jesieni, podczas gdy zima jest już blisko, o czym świadczą czepki na ulicach lub imponujące stosy drewna przed domami na wsi. O ile październikowe posunięcie mogłoby wydawać się anegdotyczne, to obecność pandemii będzie miała realne konsekwencje.
Czy będzie tam publiczność?
Ponieważ rękawy WRC są prowadzone pod dyktando Covid-19, każdy ma inny wpływ. Anulowany w zeszłym roku, rallye Finlandii 2021 nie będzie edycją jak każda inna. Choć władze sanitarne przyznały organizatorom prawo do witania widzów na odcinkach specjalnych, park serwisowy nie będzie jednak ogólnodostępny. W sezonie jest to zazwyczaj jedno z miejsc, w którym spotykamy najwięcej ludzi, do tego stopnia, że czasami trudno jest tam dojść! W tym roku tak się nie stanie, ponieważ trzy główne drużyny otoczone są barierkami, podczas gdy pozostałe zostały zdegradowane do różnych hal i dlatego będą całkowicie niewidoczne dla kibiców. Zwykle miejsce imprezowe z zajęciami dla dzieci, stoiskami z merchandisingiem, koncertami i pokazami zabytkowych samochodów, Paviljonki, ogromny kompleks wystawowy, będzie brzmieć pusto. Na odcinkach specjalnych będzie wiele stref dla miłośników prędkości, ale czy oni tam będą? W okresie wakacji trasa nie jest uruchamiana, obcokrajowcy prawdopodobnie nie będą mogli pojechać na wycieczkę. Z drugiej strony jest pewne, że wszyscy Finowie obecni na poboczach będą wspierać Kalle Rovanperä, którego wszyscy postrzegają jako zwycięzcę.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)