Chociaż nic nie było mu przeznaczone rallye, ale raczej do zawodu elektryka, młodego Sébastiena Loeb pasjonuje się samochodami i szybkością. W 1995 roku szybko zapomniał o swojej karierze specjalisty i zajął się rajdami poprzez „Volant Rallye Jeune”, sektor wykrywania FFSA. Bardzo szybko Loeb dał się poznać jako jedno z narodowych objawień w tej dyscyplinie.
Spotyka swojego wieloletniego drugiego pilota: Daniela Elenę. To początek legendarnego duetu. W 1999 roku zdobyli trofeum Citroën Saxo Kit Car i dołączyli do francuskiego zespołu rajdowego FFSA i wzięli udział w kilku wyścigach w WRC.
Loeb i Elena zostali Mistrzami Świata Francji i Juniorów w 2001 roku. Po pamiętnym wyścigu w San Remo po raz pierwszy stanęli także na podium WRC. Producenci za wszelką cenę chcą postawić na francuski duet.
Loeb ostatecznie dołączył do Citroëna w 2002 roku i wziął udział w programie WRC, gdzie pracował jako niezależny strzelec. To właśnie podczas Rajdu Niemiec, rzut beretem od rodzinnej Alzacji, Francuz po raz pierwszy w swojej karierze zwyciężył w Mistrzostwach Świata przeciwko zdumionym weteranom.
W następnym sezonie został starterem w Citroën Sport. Jest częścią tria skupiającego dwie legendy rajdów, Carlos Sainz i Colina MacRae. Młody Francuz wygrał legendarny rajd Monte Carlo i był blisko tytułu mistrzowskiego już w swoim pierwszym pełnoetatowym sezonie.
Rok 2004 był rokiem pierwszej koronacji Sébastiena Loeba, korony, z której nie zamierzał się rozstać... przez kolejne dziewięć lat! W tym okresie Francuz i jego pilot pobiją wszelkie rekordy i zdecydowanie zdominują konkurencję. W latach 2004–2012 wystartowali w 126 meczach i zwyciężyli 74 razy. Dziwny.
Ogólnie rzecz biorąc, pasjonując się wyścigami samochodowymi, Loeb zdecydował się zaangażować w inne dyscypliny, nie rezygnując z WRC. W ten sposób wziął udział w kilku rundach Rallycross a zwłaszcza dwa razy 24 godziny Le Mans w latach 2005 i 2006, zajmując drugie miejsce za najlepszy wynik.
Opuścił Rajd, gdy jego pracodawca Citroën zdecydował się zaprzestać jego zaangażowania w tę dyscyplinę. I natychmiast podąża za francuską firmą w mistrzostwach świata w turystyce.
Widzimy to także na Dakarze, z Peugeot et en janvier dernier avec l’équipe anglaise Prodrive et ses BRC. Encore aujourd’hui et malgré une “retraite” en 2012, Loeb prend part à quelques rallyes, notamment chez Hyundai depuis 2019 et 2020.
Sébastien Loeb jest dziś jednym z punktów odniesienia w światowym sporcie motorowym, a przede wszystkim przyczynił się do popularności rajdów we Francji i na zawsze pozostawił ślad w tym sporcie. Wszystkiego najlepszego, panie Loeb.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)