Czy Sébastien Loeb może wygrać Monte Carlo?

W każdy wtorek dwóch naszych reporterów koncentruje się na gorącej debacie chwili. W tym tygodniu zastanawiamy się, czy Sébastien Loeb zdoła w tym roku wygrać Monte-Carlo i wyrównać rekord Sébastiena Ogiera wynoszący 8 zwycięstw.

opublikowany 18/01/2022 à 10:00

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Czy Sébastien Loeb może wygrać Monte Carlo?

Czy Sébastien Loeb może w tym roku wygrać Monte Carlo? ©DR

Fakty : Kilka dni po zdobyciu drugiego miejsca za Nasserem Al-Attiyahem w Dakarze Sébastien Loeb powraca WRC. Ce week-end, l’Alsacien disputera le Monte-Carlo avec sa toute nouvelle équipe M-Sport. Au volant de la Ford Puma Hybrid Rally1, le nonuple champion prendra le départ de la classique monégasque pour la première fois depuis 2020. Entretemps, le championnat du monde des Rallyes s’est tourné vers l’hybride et la concurrence s’est renforcée. De quoi lui prévoir un week-end mouvementé l’écartant d’office pour la victoire ?

TAK, przez Medhiego Casaurang-Vergez

Obaj mężczyźni nie lubią redukować swoich sportowych stawek do pojedynku pomiędzy Sébastienem, jednak Monte-Carlo niewątpliwie ożywi chęć porównań. Wyjątkowy kierowca, Sébastien Loeb, były rekordzista sukcesów w zimowej imprezie, przekazał ten nieoficjalny tytuł najlepszemu kierowcy w rallye z 2010 roku, Sebastian Ogier, na długość. Jeśli nic nie potwierdza, że ​​Alzatczyk sięgnie po ósme trofeum zwycięzcy w Księstwie, nie brakuje powodów do nadziei.

Po pierwsze, doświadczenie i wiedza człowieka takiego jak Sébastien Loeb, który jest już niezwykle cenny w każdej rundzie kalendarza, nabierają innego wymiaru w wydarzeniu inaugurującym sezon. Uczestnicy opisują Monte-Carlo jako jeden z rajdów, jeśli nie „rajd”, najbardziej niebezpieczny do opanowania, ponieważ wiąże się z wieloma pułapkami: czwartkowe nocne promocje (które w 2022 r. stały się niemal anachroniczne), zima warunki w górach (śnieg, płaty lodu, błoto w przypadku łagodnej przejażdżki i druga specjalna przełęcz), ale czasami w dolinach łagodna pogoda, co wiąże się z trudnym wyborem opon. Wygrać może tylko pilot doświadczony w praktyce.

Ponadto styl jazdy Sébastiena Loeba powinien odpowiadać ograniczeniom związanym z ładowaniem pojazdów hybrydowych, co jest wielką nowością w Rally1. Jeżeli do hamowania używa lewej stopy, nie robi tego, trzymając prawą stopę stale wciśniętą na pedale przyspieszenia. Dlatego nie powinien mieć większych trudności w przeprowadzeniu tego procesu i regularnie korzystać z dodatkowej mocy, jaką zapewnia ta technologia w Fordzie Pumie.

Ensuite, l’enchaînement entre le Dakar saoudien et le Monte-Carl’ constitue un faux problème. En 2019, une troisième place arrachée dans le désert péruvien ne l’avait pas empêché de sauter, une semaine plus tard, dans le baquet d’une Hyundai i20 Coupe WRC pour lancer une association avec le constructeur sud-coréen. Quatrième après 16 spéciales tout en ayant occupé la dernière marche du podium le samedi, le nonuple champion du monde du WRC n’avait rien à envier en matière de fraîcheur physique et mentale face à ses congénères pourtant (bien) plus jeunes. Un an plus tard, le plus célèbre des rallye-raids ne figurait pas dans son programme. On aurait pu s’attendre à un Seb’ remonté comme un coucou suisse, mais non : il finira sixième à la faveur d’une erreur de pilotage en dernière étape. Cette fois, Loeb a foncé dans le sud-est de la France pour effectuer une journée de roulage dès son retour d’avion de l’Arabie saoudite, tout en décortiquant les notes avec sa nouvelle copilote, Isabelle Galmiche. À 47 ans, Sébastien Loeb reste affamé !

niebieski samochód na śniegu

©DPPI/B. Rudowłosy

NIE, przez Gonzalo Forbes

Musimy wrócić do Turcji we wrześniu 2020 r. i do jej trzeciego miejsca w klasyfikacji generalnej, aby znaleźć jakikolwiek ślad Sébastiena Loeba w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Od tego czasu Alzatczyk z pewnością nie pozostaje bezczynny, biorąc udział w dwóch startach w Dakarze, ale pozostaje z dala od światowego środowiska rajdowego.

Pour son retour dans la cour des grands, Sébastien Loeb a à coeur de marquer les esprits mais une 8e victoire sur la classique monégasque parait difficile à l’heure actuelle. Tout d’abord, le Français débarque dans une équipe totalement inédite pour lui. Intouchable avec Citroën, discret avec Hyundai, celui qui sort d’un podium au Dakar va découvrir M-Sport pour la première fois de sa carrière. Le pari est audacieux mais la structure anglaise n’est que l’ombre d’elle-même depuis son titre en 2017 des mains de Sébastien Ogier. Pour donner un exemple, les hommes de Malcolm Wilson n’ont pas goûté à la victoire ces trois dernières saisons terminant systématiquement derrière Toyota et Hyundai, les deux ogres du championnat.

Oprócz słabych wyników M-Sportu, Sébastien Loeb będzie musiał poradzić sobie z nową osobą na właściwym miejscu. Wyjdź z Daniela Eleny i zrób miejsce Isabelle Galmiche. Chociaż podczas ostatnich testów pocierali się ramionami, duet będzie miał pierwsze wspólne doświadczenie w wyścigach. Z nowym nawigatorem po prawej stronie Alzatczyk mógł potrzebować kilku odcinków specjalnych, a nawet rajdów, aby majonez się przyjął.

Wreszcie nie zabraknie także rywalizacji. Aktualny mistrz świata i najnowszy zwycięzca wyścigu w Monte-Carlo, Sébastien Ogier, nie odrzucił zaproszenia Toyoty i będzie miał tam okazję mierzyć się z dziewiątym sukcesem. W tym samym klanie będziemy musieli liczyć na Elfyna Evansa i Kalle Rovanperä, którzy obaj chcą być numerem 9 w Gazoo Racing. W Hyundaiu nadszedł czas na reakcję. Po skomplikowanym roku 1 Thierry Neuville et Ott Tanak będą chcieli od początku pokazać, że są poważnymi pretendentami, co jeszcze bardziej utrudni zadanie Sébastienowi Loebowi.

„Jest wiele powodów, które sprawiają, że uważam, że Sébastien Loeb nie może wygrać Monte Carlo w 2022 roku, chyba że Seb stworzy pierwszą wielką niespodziankę w nowej erze WRC.

CZYTAJ TAKŻE > Isabelle Galmiche: „Sébastien Loeb zna moją powagę i zaangażowanie”

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz