Sébastien Loeb – kierowca roku 2009

Do pierwszych wyborów Kierowcy Roku AUTOhebdo, od stycznia do listopada, wybranych zostało 11 kierowców. Na początku grudnia wielu z Was głosowało na swojego faworyta. Zwycięzcą został Sébastien Loeb, sześciokrotny rajdowy mistrz świata!

opublikowany 28/12/2009 à 19:22

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Sébastien Loeb – kierowca roku 2009

Sébastien Loeb kontynuuje wywiady. Zawsze z tą samą świeżością i spontanicznością. Spotkaliśmy go w salonach dużego paryskiego hotelu, aby wręczyć mu „Fiszmana”. w kategorii Kierowca Roku AUTOhebdo. Sześciokrotny mistrz świata ma poczucie humoru co najmniej równe prędkości wyścigowej. Lubi się mierzyć. Lubił swoją karykaturę. „Mogę czuć się dobrze. Ale Daniel tego nie przegapił! » Prezentacja Trofeum, uścisk dłoni, dobry śmiech, seria zdjęć i można rozpocząć rozmowę?

Czy wśród wszystkich wyróżnień, jakie otrzymujesz każdego roku, równie cenisz sobie tytuł Kierowcy Roku AUTOhebdo?
Nagrody są zawsze miłe. Daj się poznać także czytelnikom AUTOhebdo. Sezon był bardzo żywy. Dobrze zaczynam, potem przechodzę trudny okres i w końcu walczę o tytuł do samego końca rallye. Jestem bardzo szczęśliwy, że w końcu zostałem mistrzem po raz szósty. A uznanie czytelników sprawia mi jeszcze większą radość! Przyzwyczaiłem się do zdobywania nagród na koniec sezonu, ale jeszcze nie jestem znudzony. Zawsze miło jest wygrać. Gdyby pewnego dnia działało to gorzej, szybko zdałbym sobie sprawę, co mogę stracić. Dlatego wolę zrobić wszystko, żeby tak było!

Jak wysoko oceniasz w swojej osobistej skali ten szósty tytuł?
Nigdy nie zapomnę pierwszego, który na zawsze pozostanie wygrawerowany. Każdy kierowca biorący udział w mistrzostwach ma ambicję, aby pewnego dnia je wygrać. W przeciwnym razie musi przestać! Kiedy to osiągamy, emocje są bardzo silne. Pierwszy tytuł mistrza świata to spełnienie marzeń. Zachowuje szczególną wartość. Ale sportowo to ostatnie jest najpiękniejsze.

Przejdźmy do roku 2010 z bogatym programem pomiędzy mistrzostwami a rozwojem nowego DS3 WRC. Jak połączysz te dwie aktywności, wyścigi i testy?
Będzie dużo pracy! Nie wspominając, że zawsze będą przeprowadzane testy C4 w celu przygotowania do rajdów. Czy to oznacza dużo jazdy, kilometrów?

Może być również konieczne dopasowanie 24 godziny Le Mans z Peugeot?
Jeśli już będzie trzeba to rzeczywiście będzie to też dodatkowa praca i sporo czasu na to. Tyle że to nie ja opracowuję 908. Celem testów będzie wpasowanie się w rytm.

W 2010 roku Kimi Räikkonen, były mistrz świata F1, dołączył do świata rajdów i zespołu Junior Citroën. Co inspiruje Cię jego zaangażowanie w WRC?
Według mnie to dobrze dla naszego sportu, że bierze w nim udział kierowca o takiej sławie. To, że trafia do Citroëna, sprawia mi jeszcze większą radość. Poznałem go już, ale nie znam go aż tak bardzo. Miło będzie go widywać częściej. Podoba mi się jego chłodna strona. Na swój sposób jest wyjątkowy. Ale jest taki, jaki jest i dlatego go doceniamy. Myślę, że będziemy częściej rozmawiać o rajdach?

Cały wywiad z Sébastienem Loebem, a także pełną dokumentację dotyczącą wyboru Kierowcy Roku znajdziesz w AUTOhebdo nr 1733, już dostępnym w Twoich kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz