Niekwestionowany król Monte-Carlo. Sebastian Ogier jest obecnie jedynym posiadaczem rekordu zwycięstw na Rajd samochodowy Monte Carlo. Francuz dał się poznać jako mistrz na drogach alpinew ten weekend i zdobył swoją dziewiątą koronę w legendarnym rajdzie Monako. Pilot Toyota pokonał swojego kolegę z drużyny Kalle Rovanperä, autora swojego pierwszego podium na „Monte-Carl”. Panujący mistrz świata zdobył także wszystkie pięć punktów na Power Stage i idealnie rozpoczął swoje mistrzostwo. Thierry Neuville zachowaj honor dla Hyundai i kończy podium.
Rekordowa dziewiąta #RajdMonteCarlo zwycięstwo za @Sebogier.! 🇲🇨
To pierwszy raz w historii #WRC zwycięstwo za @vinzzlandais 🏆 pic.twitter.com/0RtTORyayZ
— Rajdowe Mistrzostwa Świata (@OfficialWRC) 22 stycznia 2023 r.
Ogier nigdy się nie martwił
W sobotni wieczór najbardziej sceptyczni ludzie kwestionowali zdolność Sébastiena Ogiera do utrzymania prowadzenia w czterech ostatnich niedzielnych programach specjalnych. Niektórzy zapomnieli z kim mają do czynienia. Dziś rano ośmiokrotny mistrz świata ustanowił rekord w pierwszym odcinku specjalnym, ustanawiając najlepszy czas. Potężny cios dla znokautowanych już od czwartkowego wieczoru przeciwników i niekwestionowana dominacja Gapençais.
Kalle Rovanperä dostrzegł cień nadziei po tym, jak w sobotni wieczór na koniec OS16 stracił zaledwie 14 sekund do Francuza. Jednak młody Finn nadal uczy się u boku mistrza Ogiera i w końcu zrezygnował z podejmowania ryzyka niezbędnego do gry o zwycięstwo. Mistrz sezonu 2022 ma tytuł do obrony i jako dojrzały kierowca wolał zabezpieczyć sobie punkty na Power Stage. Sébastien Ogier musiał już tylko sprowadzić samochód do domu i jako jedyny kierowca znalazł się na szczycie listy nagród w Monte Carlo. Płyta, którą wcześniej nagrał wspólnie z Sébastienem Loeb, nieobecny w tym roku. Zwycięstwo w wielkim stylu, bo pół-emeryt wygrał połowę odcinków specjalnych edycji 2023 (9 z 18).
Toyota dominuje, Hyundai zawodzi, M-Sport zawodzi
Podwójny wynik zdobywa także Toyota, która wygrała już 16 z 18 odcinków specjalnych rajdu. Dominację nieśmiało przerwał Hyundai, który za pośrednictwem Thierry'ego Neuville'a zdobył tylko dwa zadrapania i w sumie zajął 3. miejsce. Belg nie dotrzymał kroku Yarisowi GR i musi zadowolić się pierwszym podium. Osiągnięcie, którym Elfyn Evans nie może się pochwalić. Walijczykowi nie udało się stanąć u stóp podium, gdy w czwartek i piątek wydawało się, że jako jedyny może rywalizować z Sébastienem Ogierem. Jednak przebicie opony, które miało miejsce podczas SS5, zniweczyło jego szanse na zwycięstwo, które umykało mu przez prawie dwa lata.
Pierwszy (i jedyny) M-Sport w ostatecznym rankingu zajmuje 5. miejsce z Ott Tanak. Estończyk, wciąż odkrywając swojego nowego wierzchowca, nie był w stanie rywalizować z ugruntowanymi przeciwnikami. Wciąż ratował honor brytyjskiej drużyny drugim miejscem na Power Stage, małą stolicą dodatkowych, ważnych dla niego i jego zespołu punktów. Drugi Ford Puma nie miał szans dojechać do mety: Pierre-Louis Loubet, nękany od piątku licznymi trudnościami i wpadkami, przedwcześnie zakończył swój Rajd Monte Carlo. Ofiara wycieku wody na mecie SS2 Korsykanin musiał podjąć decyzję o rezygnacji.
Rovanperä ma dobry start w mistrzostwach
Dzięki zwycięstwu w Rajdzie Monte Carlo Sébastien Ogier zostaje także liderem mistrzostw 2023 z 26 punktami. Stanowisko anegdotyczne, gdyż Francuz nie wystąpi w pełnym sezonie. Drugi w wydarzeniu i zwycięzca Power Stage Kalle Rovanperä jest wielkim zwycięzcą z księgowego punktu widzenia z 23 punktami na koncie, przed Thierrym Neuvillem (17 punktów), Elfynem Evansem (15 punktów) i Ottem Tänakiem (14 punktów). punkty). Mamy zatem czterech faworytów do mistrzostw, a na koniec rundy otwarcia nie ma żadnych większych przegranych.
Wśród producentów to solidny wynik Toyoty, która zdobyła aż 51 punktów (na 52 możliwe) i ma już dobrą przewagę nad Hyundaiem (27 punktów) i M-Sportem (16 punktów). Następne spotkanie: Rajd Szwecji, od 9 do 12 lutego.
Klasyfikacja generalna Rajdu Monte Carlo:
Ranking Power Stage:
CZYTAJ TAKŻE > Cyril Abiteboul: „Rajdy są częścią DNA Hyundaia”
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
1 Uwagi)
Aby napisać komentarz
DANIELA MEYERSA
22 o 01:2023
Tak, rekord z 9 zwycięstwami, ale to wciąż mały skrót historii, to 8 w WRC (jak Loeb) i jedno w IRC.