Stig Blomqvist ma 74 lata: czego o nim nie wiecie

W najbliższą środę, 29 lipca, Stig Blomqvist będzie obchodził swoje 74. urodziny. Możliwość spojrzenia wstecz na wyjątkową karierę szwedzkiego kierowcy w rajdach i nie tylko!

opublikowany 29/07/2020 à 16:03

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Stig Blomqvist ma 74 lata: czego o nim nie wiecie

Stig Blomqvist jest synonimem Audi Quattro sunącego po drogach Rajdowych Mistrzostw Świata. Ukoronowany w 1984 roku niemieckim sedanem w wersji A2 i Sport, pochodzący z Örebro (szóste pod względem liczby ludności miasto w Szwecji, więc dziś wieczorem kładąc się spać mniej głupio) ma niezwykle bogatą karierę.

1. Rekord długowieczności w Pucharze Świata

Myślałeś, że doświadczenie Kimi Räikkönena w F1 lub a Valentino Rossi en MotoGP było niezwykłe? Poczekaj, aż zobaczysz podróż Stiga Blomqvista! Jego pierwszy start w Pucharze Świata datowany jest na 15 lutego 1973 roku wraz ze swoim zawodnikiem rallye krajowy (który wygrał) na Saabie 96 V4 z Grupy 2…

… 34 lata później, 5 lutego 2006 roku, Stig Blomqvist ukończył Rajd Szwecji na pokładzie Subaru Imprezy Grupy N, zajmując czwarte miejsce w tej kategorii! W tym okresie Nordic uczestniczył w przynajmniej jeden rajd Mistrzostw Świata w ciągu 32 sezonów. Nie będziemy go winić za to, że w latach 1990 i 1998 pozostał w domu, bo ten rekord wydaje się nie do pobicia.

2. Najwyższa średnia prędkość w trybie specjalnym

Rajd Finlandii pozwala osiągnąć szalone prędkości, ale rekord średniej prędkości na jednym odcinku specjalnym został pobity na ziemi argentyńskiej. Stig Blomqvist, powiązany z Björnem Cederbergiem w Audi Quattro A2, omawiał pierwsze ES edycji z 1983 r. 189,53 km / h. średnio ! 


Lepiej było zabezpieczyć się przed kamieniami rozrywanymi przez Audi Quattro A2… © DPPI 

Droga ? Trzy razy nic, tylko 81 terminali łączących Fray Louis Beltran z Valle Azul. Jakby występ nie był już szalony, Stig Blomqvist musiał skorzystać z fotokopii notatek swojego kolegi z drużyny, Hannu Mikkoli. Rzeczywiście, jego udział w Rajdzie Ulsteru (zwycięstwo) w poprzednim tygodniu uniemożliwił mu przeprowadzenie rekonesansu.

3. Pike Peak 

Podobnie jak jego rodak Per Eklund, Stig Blomqvist odwiedził najbardziej legendarną górę Kolorado w sportach motorowych: Pikes Peak. Co więcej, w 2002 roku obaj mężczyźni reprezentowali interesy producenta Saaba, na korzyść Pera Eklunda.

Ale w 2004 roku Stig Blomqvist zemścił się. Na skróconej ze względu na trudne warunki pogodowe trasie (w programie tylko pierwsza połowa wspinaczki) zwyciężył w klasie Unlimited, wyposażony w Forda RS200E. 

 

 

Samochód sportowy z lat 80. został głęboko wzmocniony przez zespół Mach 2 Racing. Jego silnik rozwija imponującą moc 840 koni mechanicznych, tylne skrzydło jest ogromne, podobnie jak przedni spojler. To wystarczyło, żeby wygrać. 

4. Wyścig Mistrzów

Zanim Wyścig Mistrzów stał się widowiskiem na stadionach piłkarskich, koncepcja wymyślona przez Michèle Mouton zakładała, że ​​najlepsi zawodnicy rywalizują ze sobą na torach mieszanych z asfaltu.

W 1989 r. podczas drugiej edycji tor został powiązany z torem Nürburgring. W finale Stig Blomqvist zmierzy się z Walterem Röhrlem w potwornym stylu Peugeot 205 T16 Grupa B:

 

 

Rok później wybieramy się do Parku Olimpijskiego w Barcelonie na kolejny finał. Tym razem jest to w Toyota Celica z Grupy A, że Stig Blomqvist musi pozbyć się młodego Tommiego Mäkinena (wówczas 26-letniego): 

 

 

5. Wciąż się toczy!

Wiek nie ma wpływu na pasję. Mając ponad 70 lat, Stig Blomqvist zaczął brać udział w historycznych wydarzeniach, takich jak Eifel Rallye Festival, podczas którego prowadził go Luis Moya w fordzie escorcie WRC w 2019 r. East African Safari Classic Rally ma również swoje preferencje, o czym świadczy drugie miejsce zdobyte w 2019 r. z wynikiem Porsche 911!

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz