Szwecja: Citroën musi spisać się lepiej niż w 2017 roku

Po zeszłorocznym porażce w Rajdzie Szwecji Citroën Total Abu Dhabi WRT ma nadzieję, że postęp uzyskany w C3 WRC pozwoli The Reds lepiej zabłysnąć.

opublikowany 13/02/2018 à 12:44

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Szwecja: Citroën musi spisać się lepiej niż w 2017 roku

Citroën Total Abu Dhabi WRT wyróżnia się jako konkurent dla innych producentów. The Reds byli w stanie zapewnić sobie czwarte miejsce w Monte-Carlo dzięki konsekwentnym wynikom Krisa Meeke, ale francuska drużyna przygotowuje się teraz do zmierzenia się z Rajd samochodowy ze Szwecji, gdzie C3 WRC w zeszłym roku był z tyłu, zajmując siódme miejsce za Irlandczyka z Irlandii Północnej, który wyprzedził swojego kolegę z drużyny Craiga Breena, a Stéphane Lefebvre zajął 15. miejsce.

Marka Chevron ma teraz nadzieję, że postępy poczynione w C3 WRC pozwolą jej mierzyć się z lepszymi wynikami w zawodach, w których warunki będą bardziej śnieżne niż podczas ostatniej edycji.

„Od lutego 2017 r. poczyniono znaczne prace nad geometrią zawieszenia, a także tłumieniem, rozkładem momentu obrotowego pomiędzy osiami i ustawieniami sterowanego centralnego mechanizmu różnicowego, co pokazało już swoje zalety na Ziemi. Celem będzie zatem zrobienie tego samego w tym nietypowym wyścigu, w którym trzeba złapać rytm od startu, ponieważ przerwy są zawsze minimalne, nawet jeśli będziemy musieli również wziąć pod uwagę wpływ kolejności startów. , wyjaśnia Christophe Besse, dyrektor techniczny Citroën Racing.

Citroën będzie mógł liczyć na wzmocnienie Madsa Ostberga, który w 2011 roku czterokrotnie zajmował drugie i trzecie miejsce i któremu będzie sprzyjać dobra pozycja na drodze.

„W każdym razie nasze cztery dni testów są zorganizowane w taki sposób, że Mads zajmuje trzecie miejsce, po Krisie i Craigu, dzięki czemu korzysta z ich bazy, aby jak najszybciej odnaleźć się w C3 WRC. Kris i Craig ponownie pojadą, aby móc skorzystać z jego opinii specjalistów”.– precyzuje Christophe Besse.

Główną trudnością dla Madsa Ostberga będzie szybkie zorientowanie się za kierownicą francuskiego samochodu.

„Szwecja to wydarzenie bliskie mojemu sercu, gdzie zawsze dobrze sobie radziłem, dlatego cieszę się, że mogę skorzystać z okazji, aby ponownie połączyć się z zespołem, rozpoznaje byłego oficjalnego kierowcę Citroëna. Mam nadzieję maksymalnie wykorzystać odcinek testowy w Satory, a następnie przeprowadzony tam dzień testowy, aby szybko zaadaptować się do C3 WRC. W każdym razie trzymam tempo, bo w Norwegii odbyły się już dwa zimowe rajdy, z których ostatni zakończył się sukcesem. Przy ścianach śniegu w tym roku drogi powinny być węższe, bardziej techniczne i być może my, Skandynawowie, skorzystamy z naszego większego doświadczenia w tej dziedzinie. „ 

Po zadowalającym rozpoczęciu sezonu Kris Meeke będzie musiał utrzymać tempo w zawodach, w których nigdy nie czuł się komfortowo, a jego najlepszym wynikiem było siódme miejsce w 2015 roku.

„Wygląda na to, że w tym roku zmierzamy w kierunku idealnych warunków zimowych i podobnie jak wszyscy moi przyjaciele nie mogę się doczekać, aby tam być! zapewnia Irlandczyk z północy. W ostatnich sezonach, przy minimalnych opadach śniegu, trzeba było zachować szczególną ostrożność, w przeciwnym razie przy najlżejszym dotknięciu utkniesz w ścianie śniegu. Ponieważ tym razem ściany śnieżne są najwyraźniej bardziej zwarte i imponujące, niewątpliwie będziemy musieli być nieco bardziej agresywni w pilotowaniu i częściej je wykorzystywać, a być może będziemy potrzebować trochę czasu na adaptację. W każdym razie jest to ekscytujące wyzwanie, do którego postaram się podejść z takim samym przemyślanym podejściem, jak w Monte Carlo. »

Trzecią klasę C3 WRC po raz kolejny poprowadzi Craig Breen, który będzie chciał zmienić kartę w Monte-Carlo już po zajęciu dziewiątego miejsca. Niemniej jednak jego słabe występy zapewnią mu interesującą pozycję w kolejności startowej.

„Pomiędzy początkiem a końcem poprzedniego sezonu C3 WRC bardzo ewoluowało na szutrze i mam nadzieję, że ten postęp zostanie potwierdzony również na śniegu i lodzie. Zwłaszcza, że ​​Szwecja to rajd, który lubię i w którym czuję się bardzo pewnie– podkreśla Irlandczyk. Ukończyłem także swój pierwszy wyścig za kierownicą WRC w 2014 r., mój pierwszy także w Citroën Racing w 2016 r. Po trudnym Monte-Carlo chciałbym zdobyć tam dobre punkty przy okazji edycji, która wydaje się przynosić korzyści z optymalnych dróg, z tymi solidnymi ścianami śniegu, które wybaczają w przypadku niezbyt dużego błędu. »

„Biorąc pod uwagę osiągane prędkości, aby dobrze spisać się w Szwecji, trzeba mieć pewność za kierownicą, podsumowuje Pierre Budar, nowy dyrektor Citroën Racing. Trwające obecnie testy mają na celu zapewnienie naszym załogom jak najlepszej kondycji, przy jednoczesnym korzystaniu z warunków jazdy możliwie najbardziej zbliżonych do tych, jakie będą w przyszłym tygodniu. Dzięki wkładowi Madsa Ostberga, który zdobył w tej imprezie pięć podium, w każdym razie skorzystamy z dodatkowego ciężaru, zwłaszcza że doświadczenie jest niezbędne, biorąc pod uwagę kilka kilometrów, które pokonujemy każdego roku na tej nawierzchni. Mam nadzieję, że wraz z Krisem, który walczył na froncie w 2016 roku, i Craigiem, który dobrze zna teren, będą mogli pokazać, jak bardzo nasze C3 WRC poprawiło się od ostatniej edycji. »

Citroën Total Abu Dhabi WRT occupe la troisième place du Championnat Constructeurs à 15 points de M-Sport Ford WRT et Toyota Gazoo Racing WRT.

 

0 Zobacz komentarze)