Ott Tanak (Toyota) s’est offert sa seconde victoire consécutive cette saison en remportant le Rajd samochodowy z Niemiec po sukcesie w Finlandii. Zwyciężył już na początku tego sezonu w Argentynie, pięciokrotny zwycięzca Estonii WRC wygrał z ponad półminutową przewagą nad najbliższymi rywalami. W zeszłym roku wygrał już niemieckie zawody za kierownicą Forda Fiesty WRC.
Le tiercé de tête a été chamboulé dans la première spéciale de la dernière étape suite aux abandons de Dani Sordo (Hyundai) et Jari-Matti Latvala (Toyota). L’Espagnol a endommagé sa i20 WRC suite à une sortie de route, tandis que le Finlandais a été victime d’une fuite hydraulique.
Pozwoliły mu na to rozczarowania Thierry Neuville (Hyundai) zajmie drugie miejsce przed Esapekką Lappi (Toyota), który uzyskał swój najlepszy wynik na asfaltowej imprezie WRC.
Piloci M-Sport Sebastian Ogier i Teemu Suninen zajęli czołową piątkę. Pięciokrotny mistrz świata ograniczył swoje opóźnienie w dotarciu do lidera mistrzostw, wygrywając Power Stage przed Ottem Tänakiem, Esapekką Lappi, Craiga Breena i Thierry’ego Neuville’a. Belg nadal zwiększa swoją przewagę o dwa punkty, mając obecnie 23-punktową przewagę nad Francuzem, podczas gdy zwycięzca weekendu znów traci 13 punktów do francuskiego kierowcy.
Dodatkowe punkty Power Stage: –
1. Ogier (5 punktów)
2. Tänak (4 punkty)
3. Lappi (3 punkty)
4. Breen (2 punkty)
5. Neuville (1 punkt) #WRC— WRC (@OfficialWRC) 19 sierpnia 2018
Szóste miejsce Andreasa Mikkelsena pozwala Hyundaiowi powstrzymać rozwój Toyoty Gazoo Racing. Jednak koreański producent odnotował zmniejszenie przewagi z 6 do 26 punktów, a M-Sport spadł na trzecie miejsce, 13 jednostek za japońską marką.
Citroën miał kolejny bardzo trudny weekend. Craig Breen był w stanie zaoferować producentowi jedynie siódmą pozycję w Chevrons, natomiast Mads Ostberg wycofał się po wyjechaniu z trasy pierwszego dnia dnia, zajmując 9. miejsce przed swoim irlandzkim kolegą z drużyny.
Klasyfikacja WRC po OS18 –
1. Tänak 3 godz. 03 min 36.9 sek
2. Neuville +39.2 sek
3. Lappi +1 m 00.9 sek
4. Ogier +1m 34.5sek
5. Suninen +2 m 02.9 sek
6. Mikkelsena +2 m 13.8 sek #WRC— WRC (@OfficialWRC) 19 sierpnia 2018
Klasyfikacja kierowców – Klasyfikacja kierowców po ADAC Rallye Deutschland:
1. Neuville – 172 punkty
2. Ogier – 149 punktów
3. Tänak – 136 punktów
4. Lappi – 88 punktów #WRC— WRC (@OfficialWRC) 19 sierpnia 2018
Pomimo przebicia opony Jan Kopecky zdołał odzyskać prowadzenie w WRC 2, aby wygrać kategorię i przejąć kontrolę nad mistrzostwami. Czech zwyciężył z niespełna 4 sekundami przewagi nad Kalle Rovanperä, a zmonopolizowane przez Skodę podium uzupełnił Fabio Andolfi. Nicolas Ciamin (Hyundai) to pierwszy Francuz sklasyfikowany na 7. pozycji po tym, jak w ostatnim odcinku specjalnym został złapany przez Łukasza Pieniazka (Skoda), a Polak podążał za swoim rodakiem Kajetanem Kajetanowiczem. Francuski kierowca wyprzedził swojego rodaka Stéphane’a Lefebvre’a (Citroën).
Klasyfikacja WRC 2 po SS18 –
1. Kopecký 3h 16m 49.7 sek
2. Rovanperä +3.8 sek
3. Andolfi +18.1 sek
4. Kreim +50.9 sek
5. Kajetanowicz +54.4 sek
6. Pieniazek +2m 20.4sek #WRC— WRC (@OfficialWRC) 19 sierpnia 2018
Zapoznaj się z analizą Rajdu Niemiec przeprowadzoną przez naszego specjalnego korespondenta w numerze nr 2179 AUTOtygodniowo, dostępny od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach, a od tej środy w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)