Tänak prowadzi w Estonii, Neuville odpada

Mieszane losy zespołu Hyundaia z duetem Tänak-Breen na czele i wycofanie się z wyścigu z powodu błędu kierowcy Thierry'ego Neuville'a. Toyota doświadczyła kilku rozwarstwień opon. 

opublikowany 05/09/2020 à 18:17

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Tänak prowadzi w Estonii, Neuville odpada

W sobotni poranek prowadzili, a na koniec dnia nadal prowadzili; na scenie panowała cisza lub prawie cisza Ott Tanak (Hyundai). Le porteur du numéro 1 n’a connu aucun passage à vide alors que cette première étape du Rajd samochodowy z Estonii oferował obfite menu (146 km na 10 ES).

Estończyk ma krótką, ale wystarczającą przewagę Craiga Breena, który nie celuje w tytuł mistrza świata ze względu na swoją rolę trzeciego kierowcy w Hyundai Motorsport. Irlandczyk mógł jednak zastąpić swojego lidera w przypadku uszkodzenia mechanicznego lub błędu w prowadzeniu pojazdu, tak jak miało to miejsce w przypadku jego kolegi z drużyny. Thierry Neuville.

Obecny wówczas na wirtualnym podium Belg, uderzając w nasyp, zerwał prawy tylny koniec wierzchowca. W sobotę nie będzie mógł kontynuować rywalizacji, w niedzielę wyjedzie ponownie, aby odzyskać kilka punktów na Power Stage.

„Próbowałem odzyskać samochód, ale tył pękł– wyjaśnił Thierry Neuville. Od razu wiedzieliśmy, że rajd się dla nas skończył. 

Nasze szanse na tytuł są teraz znacznie mniejsze. Powiedzmy jednak, że nie spuszczamy głów i nie możemy się doczekać kolejnych wieców. »

L’autre animateur de la journée fut le plus jeune concurrent du parc d’assistance, Kalle Rovanperä (Toyota). Le Finlandais de 19 ans avait débuté la journée avec un temps scratch, mais a vu sa course ralentie par une crevaison.

Nieważne, syn Harriego Rovanperä rozpoczął skuteczny powrót z tylnej części pierwszej dziesiątki. Takamoto Katsuta (Toyota), a następnie Elfyn Evans (Toyota) nie byli w stanie nic zrobić przeciwko wybuchowemu debiutantowi. Niedziela, Sebastian Ogier będzie w zasięgu wzroku.

Rzeczywiście, Gapençais spędzali kilka sekund powoli, ale pewnie przez cały dzień. Ostatecznym bukietem było zbyt optymistyczne hamowanie i zgaśnięcie silnika podczas skrętu pod kątem prostym na końcu drugiej pętli.

« To nie było przyjemne popołudnie, a avancé l’ancien pilote Citroën, Volkswagen et M-Sport. Tuż przed ostatnim sektorem pomiaru czasu zauważyliśmy rozwarstwioną oponę w samochodzie. »

Rozwarstwienia opon, jest to ostatni centralny element tego kroku. Uszkodzenia odnieśli wszyscy kierowcy Toyoty Gazoo Racing podczas wysiłku, a także Hyundai Craiga Breena. Skoki godne Finlandii i ciężkie kamienie obecne na ziemi, jak w Turcji czy na Sardynii, tworzą koktajl, którego koperty Michelin raczej nie doceniają.

Klasyfikacja generalna po SS11:

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz