Wybór w końcu się opłacił Ottowi Tänakowi?

Kiedy estoński kierowca ogłosił, że dołącza do zespołu M-Sport, od razu wzrosły nadzieje na jeszcze bardziej konkurencyjny sezon. Czy prowadząc konkurencję po dwóch wydarzeniach, wygrał już swój zakład? Czy uda mu się zdobyć koronę na koniec roku?

opublikowany 16/02/2023 à 13:40

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Wybór w końcu się opłacił Ottowi Tänakowi?

Ott Tänak wygrał Rajd Szwecji 2023 (fot. Nikos Katikis / DPPI)

Właśnie ukoronowany tytułem mistrza świata 2019, Ott Tanak avait surpris en quittant le Toyota Gazoo Racing pour Hyundai. Depuis, il n’a jamais réellement expliqué les raisons de cette décision. Celle qui est le plus souvent avancée évoque une mésentente croissante avec Tommi Mäkinen qui était alors le boss chez Toyota. Andrea Adamo, qui dirigeait la structure sportive du géant coréen, avait sans doute aussi dû avoir un discours qui avait plu à Tänak. Les résultats de ce mariage n’ont pas été à la hauteur des espérances et les rapports entre les deux parties sont devenus très compliqués en 2022. Le Balte s’impatientait de plus en plus face à l’immobilisme et la lenteur des décisions. Le voir quitter Hyundai n’a étonné personne, tout comme il n’y a rien eu de nouveau devant ses réticences à commenter les trois années passées en bleu ciel. Son point de chute aussi était assez logique puisqu’il n’avait finalement le choix qu’entre une pause à la maison ou M-Sport.

Powrót do kokonu, w którym dorastał i odniósł swój pierwszy światowy sukces, wzbudził entuzjazm, bo otworzył perspektywę posiadania przynajmniej jednego pretendenta do tytułu drużynowego. To przyniosło skutek tej zimy. W typowych warunkach na torze w Monte Carlo Tänak dążył do jak najlepszego miejsca, gdyż brakowało mu zbyt wielu punktów odniesienia, aby mieć nadzieję na lepsze. W Szwecji jego taktyka oparta na regularności opłaciła się, gdy wygrał. Jest liderem mistrzostw, ale nie mów mu, że jest teraz w gronie faworytów, bo dostaniesz zjadliwą reprymendę.

Rzeczywiście jest zbyt wiele pytań bez odpowiedzi. Ze względu na brak zasobów angielska firma wprowadziła bardzo niewiele zmian w swoim samochodzie w porównaniu z tym, który można było zobaczyć na Monte-Carlo 2022. Jak dotąd nie wydawało się to zbytnio niepokoić Tänaka. Czy zespół z Cumbrii będzie w stanie zapewnić sprzęt, który będzie jednocześnie wydajny i niezawodny Estończykowi, który potrafi okazać się irytujący, gdy sprawy nie układają się po jego myśli? W Szwecji nikt w M-Sport nie dał się oszukać i Malcolm Wilson od razu uznał, że ten sukces był dziełem Otta. Dobrze więc, że samochód wymaga pewnych ulepszeń. Przeciwnicy mistrza 2019 nie za każdym razem okażą się nieporadni i niekonsekwentni. Kalle Rovanperä nie zawsze będzie musiał przewodzić i pewne jest, że zespół Toyoty zareaguje po błędzie krawędzi, którego doznał w Umeå. Strategia Tänaka sprawdziła się w Szwecji, ale ma już swoje ograniczenia i Pumę należy pilnie ulepszyć.

Jeśli kierowca z wyspy Saaremaa będzie zadowolony, że wszystko zostało dla niego wdrożone i stanowi wyłączną troskę M-Sport, czy mimo to otrzyma wszystkie zmiany, których sobie życzy? W tym miejscu pojawia się jedno z pytań dotyczących tego stowarzyszenia i Tänak nie chce dać się ponieść emocjom. „ Początek sezonu jest dla nas dobry, a może nawet lepszy czego się spodziewaliśmy. Pozostaje jednak dużo pracy i wszystko będzie zależeć od tego, co zespół będzie mógł wprowadzić i kiedy. »

CZYTAJ TAKŻE > Czy Ott Tänak jest teraz głównym faworytem do tytułu?

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz