Dlatego też grupa Volkswagen, na tle Dieselgate, kontynuuje zmniejszanie swoich zobowiązań w najważniejszych kategoriach sportów motorowych. Po ogłoszonym zakończeniu programu LM P1 Audi Sport pod koniec sezonu 2016, przyszła kolej na zaprzestanie zaangażowania Volkswagen Motorsport w WRC, na końcu Rajd samochodowy z Australii.
Plotki o wycofaniu flagowej marki z Wolfsburga krążą od kilku dni, mimo że Sven Smeets, nowy dyrektor dywizji Motorsport, na marginesie Wales Rally GB nie chciał komentować tych plotek.
Do wycieku wyciekła informacja o wczorajszym spotkaniu w siedzibie grupy i decyzji prawie zatwierdzonej w felietonach naszych kolegów o godzTrener na początku tygodnia, wcześniej VW oficjalnie nie potwierdza swojego wycofania się w tę środę.
„Marka Volkswagen stoi przed ogromnymi wyzwaniami, powiedział Frank Welsch, członek zarządu odpowiedzialny za rozwój techniczny, swoim pracownikom w Hanowerze. Wraz ze zbliżającym się rozwojem elektryfikacji naszej gamy pojazdów, musimy skoncentrować wszystkie nasze wysiłki na technologiach przyszłości.
W dużej mierze przekroczyliśmy nasze cele sportowe w WRC. Odtąd zmieniamy strategię Volkswagen Motorsport i stawiamy przyszłą technologię w centrum naszej uwagi.
Volkswagen w większym stopniu skupi się na konkurencji z klientami. Oprócz Golfa GTI TCR na torze i Beetle GRC rallycross, chcemy oferować naszym klientom produkty najwyższej klasy i opracujemy nowe Polo spełniające przepisy R5. » Te ostatnie powinny zostać udostępnione na rok 2018.
Niemiecka marka opuści zatem dyscyplinę, do której przybyła w 2013 roku, wkraczając do Polo R WRC, powierzonego w szczególności swojemu debiutantowi Sebastian Ogier. Od tego czasu VW zmiażdżył WRC, gromadząc 43 zwycięstwa, cztery tytuły mistrza świata kierowców i cztery korony producentów, z których ostatnia została zdobyta podczas Wales Rally GB w ostatnią niedzielę.
Volkswagen podcina tym samym skrzydła nowemu Polo R, nad którym pracowano od kilku miesięcy, aby spełnić wymagania przepisów WRC 2017. Teraz pojawia się pytanie o przyszłość trzech kontraktowych kierowców. Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala i Andreas Mikkelsen. M-Sport et Toyota n’ont pas encore confirmé tous leurs équipages pour 2017, laissant ainsi des portes ouvertes à des recrutements dans les prochaines semaines.
Po ogłoszeniu panujący czterokrotny mistrz świata zareagował na swoim koncie na Twitterze. „Bardzo mi przykro z powodu mojego fantastycznego zespołu. Spędziliśmy cztery niesamowite lata. Dziękuję za ich pasję i wsparcie. Nie martw się o mnie, jeszcze się spotkamy. »
Bardzo mi przykro z powodu mojego fantastycznego zespołu. Spędziliśmy 4 wspaniałe lata!
Dziękujemy za ich pasję i wsparcie!
Nie martw się o mnie, jeszcze się spotkamy— Sebastien Ogier (@SebOgier) Listopad 2, 2016
Wszystkie informacje na temat odejścia Volkswagena z WRC znajdziesz w numerze AUTO 2088tygodniowo, dostępny od poniedziałku 7 listopada w wersji cyfrowej i od środy 9 listopada w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)