WRC – Latvala: „Najtrudniejszy rajd asfaltowy”

Jeśli Ford rzadko zdobywał przewagę nad Citroënem podczas rajdów asfaltowych, Jari-Matti Latvala ma nadzieję, że postęp, jaki poczyniła Fiesta, pozwoli mu odnieść zwycięstwo.

opublikowany 21/08/2012 à 02:03

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

WRC – Latvala: „Najtrudniejszy rajd asfaltowy”

Odważmy się przyznać, że obstawianie zwycięstwa Forda przez Ren byłoby arogancją, biorąc pod uwagę łatwość, z jaką Citroëny zawsze wykazywały się na tej nawierzchni. A jednak może się zdarzyć, że taki zakład nie będzie taki głupi. Aby jak najlepiej się przygotować Rajd samochodowy Niemiec, która odbywa się w najbliższy weekend, Jari-Matti Latvala i Petter Solberg pokonali prawie 1000 km testów. Fin i Norweg jeździli zwłaszcza na torze Écuyers, zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. „Korzystanie z toru dało nam możliwość znalezienia odpowiedniego miejsca, aby dowiedzieć się więcej o Fiestie RS WRC ustawiony na tryb asfaltowy, explique le Directeur de M-Sport Malcom Wilson. Jazda na tym samym odcinku toru pozwoliła nam dokładnie zrozumieć, jak drobne modyfikacje w ustawieniach mogą wpłynąć na samochód, zarówno pod względem osiągów, jak i jego zachowania. »

Jari-Matti Latvala i jego pilot Miikka Anttila brali już udział w Rajdzie Niemiec już osiem razy. Fin przyjedzie pewny siebie po testach, które przeprowadził i które uważa za produktywne. „Nigdy nie spisywałem się tak dobrze na asfalcie, jak pod koniec ubiegłego roku, a to dodaje mi dużej pewności siebie. Mówi. Ja i Fiesta zrobiliśmy krok naprzód w tej dziedzinie. Samochód jest dobrze wyważony i konkurencyjny na każdej nawierzchni. Zaprzestaliśmy naszego programu testów we Francji mając dobre pomysły i po przeprowadzeniu licznych testów opon w zależności od warunków. »

Pewny siebie Latvala wie jednak, że germański test nie wybacza najmniejszego błędu. „Dla mnie Niemcy to najtrudniejszy asfaltowy rajd roku– kontynuuje Fin. Odcinki specjalne są bardzo przyjemne, ale wybór opon jest zawsze bardzo delikatny, a „hinkelsteiny” są bezlitosne. Jeśli pójdziesz zbyt szeroko w sekcji Baumholder, zapłacisz wysoką cenę. Jeśli jednak wcześniej tam pojechaliśmy myśleliśmy, że dobrze byłoby zdobyć podium, to teraz wiemy, że mamy szansę powalczyć o zwycięstwo. » Teraz on musi nam to udowodnić…

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz