Francja odnosi sukces w Jari Matti Latvala. Rok po zwycięstwie w rallye Pochodzący z Alzacji kierowca Volkswagena po raz pierwszy wygrał Rajd Korsyki, stając się pierwszym Finem, który zwyciężył w Rajdzie 10 000 Zakrętów od czasów Markku Aléna. Fin się zdystansował Elfyna Evansa (Ford) na trzech odcinkach specjalnych ostatniego etapu, pozostawiając Walijczykowi walkę z Andreasa Mickelsena (Volkswagen) o drugie miejsce. Pilot M-Sport utrzymał przewagę 3 nad Norwegiem.
Chris Meeke zapewnił Citroënowi czwarte miejsce, ale jego kolega z zespołu Madsa Ostberga nie udało się utrzymać przewagi Haydena Paddona (Hyundai) który wyprzedza go o sześć sekund i musi zadowolić się szóstym miejscem po wycofaniu się Kevina Abbringa (Hyundai) wypadł z trasy na odcinku SS7, jadąc na piątej pozycji.
Dani głuchy (Hyundai) wyrwał siódme miejsce Bryana Bouffiera (Ford) uzyskał czas 2 sekundy, po tym jak udało mu się dojść do siebie po przebitej oponie na początku wyścigu. Stéphane Sarrazin (Ford) zajmuje dziewiąte miejsce przed Ott Tanak (Ford), który zamyka pierwszą dziesiątkę przed Stéphane'a Lefebvre'a (Citroena).
Sebastian Ogier (Volkswagen) zajął 15. miejsce i był zadowolony ze zwycięstwa w Power Stage, w którym wygrał przed Robert Kubica (Forda) i Jari Matti Latvala.
Julian Maurin (Fiesta S2000) odniósł swój pierwszy sukces w WRC2, wyprzedzając rywali zaledwie o dwadzieścia sekund Esapekka lappi (Skoda Fabia R5). Erica Camiliego (Fiesta R5) opierała się powrotowi Craiga Breena (Peugeot 208 T16) stanął na podium mając nad Irlandczykiem przewagę zaledwie siedmiu sekund. Nowe zwycięstwo Quentina Gilberta w JWRC pozwala mu zdobyć tytuł w tej kategorii.
Zapoznaj się z analizą Tour de Corse przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów w numerze 2032 AUTOhebdo, dostępnym od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach i od środy w kioskach.
Skomentuj ten artykuł! 0