Francji się to udaje Jari Matti Latvala. Rok po zwycięstwie w rallye pochodzący z Alzacji kierowca Volkswagena po raz pierwszy zwyciężył w Tour de Corse, stając się pierwszym Finem, który od czasów Markku Alén zwyciężył w Rallye des 10 000 Virages. Finn pozostał w tyle Elfyna Evansa (Ford) w trzech etapach ostatniego etapu, pozostawiając Walijczyka do walki Andreasa Mickelsena (Volkswagen) na drugim miejscu. Pilot M-Sport utrzymała przewagę 3”2 nad Norwegiem.
Chris Meeke zapewnił Citroënowi czwarte miejsce, ale swojemu koledze z drużyny Madsa Ostberga nie udało się utrzymać przodu Haydena Paddona (Hyundai), który wyprzedza go o sześć sekund i po rezygnacji musi zadowolić się szóstym miejscem Kevina Abbringa (Hyundai) wypadł z drogi w SS7, jadąc na piątej pozycji.
Dani głuchy (Hyundai) wyrwał siódme miejsce z Bryana Bouffiera (Ford) na 2”4 po dobrej regeneracji po przebiciu opony na początku zawodów. Stéphane Sarrazin (Ford) zajmuje dziewiąte miejsce przed siebie Ott Tanak (Ford), który zamyka pierwszą dziesiątkę z przodu Stéphane'a Lefebvre'a (Citroena).
Sebastian Ogier (Volkswagen) plasuje się na 15. miejscu i jest usatysfakcjonowany zwycięstwem na Power Stage, gdzie wyprzedził Robert Kubica (Forda) i Jari Matti Latvala.
Julian Maurin (Fiesta S2000) odnotowuje swój pierwszy sukces w WRC2 zaledwie dwadzieścia sekund przed nim Esapekka lappi (Skoda Fabia R5). Erica Camiliego (Fiesta R5) oparł się powrotowi Craiga Breena (Peugeot 208 T16), aby stanąć na podium z niecałą siedmioma sekundami przewagi nad Irlandczykiem. Nowe zwycięstwo Quentina Gilberta w JWRC pozwoliło mu zdobyć tytuł w tej kategorii.
Zapoznaj się z analizą Tour de Corse przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów w numerze 2032 AUTOhebdo, dostępnym od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach i od środy w kioskach.
Skomentuj ten artykuł! 0