WRC – Ogier i Volkswagen rozbijają Rajd Monte Carlo

Sébastien Ogier zapewnił sobie zwycięstwo w Monte-Carlo, wyprzedzając swoich kolegów z drużyny Jari-Mattiego Latvalę i Andreasa Mikkelsena. Volkswagen notuje doskonały wynik.

opublikowany 25/01/2015 à 13:21

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

WRC – Ogier i Volkswagen rozbijają Rajd Monte Carlo

Sebastian Ogier delektuj się nim trzeci sukces w Rajd samochodowy Monte-Carlo, drugi z rzędu WRC (jego zwycięstwo w 2009 r. liczy się dla IRC). Pochodzący z Gap do samego końca pozostawał poza zasięgiem rywalizacji, aby zwyciężyć przed swoimi kolegami z drużyny Jari-Matti Latvalą i Andreasem Mikkelsenem, którzy zaoferowali wspaniały hat-trick Volkswagena. Fin, który celował w czołową czwórkę, zdobył w tej imprezie swoje pierwsze podium i traci zaledwie sześć punktów do Francuza, który ustanowił trzeci najszybszy czas na Power Stage.

Pomimo problemów z silnikiem Mads Ostberg umieszcza pierwszego Citroëna na czwartej pozycji. Francuski producent niewątpliwie liczył na lepszy wynik w przypadku Sébastiena Loeb i Kris Meeke wybrani do zdobywania punktów w Mistrzostwach Producentów. Ale Alzatczyk zajął dopiero ósme miejsce po uzyskaniu przewagi nad Martinem Prokopem, a Kris Meeke zamyka pierwszą dziesiątkę. Obaj koledzy z drużyny nadrobili to byciem najszybszy na Power Stage z Irlandczykiem z północy prowadził o dwie dziesiąte nad siedmiokrotnym zwycięzcą imprezy.

Hyundai a animé cette fin d’épreuve avec wspaniały pojedynek pomiędzy Dani Sordo i Thierry Neuville. Belg zasłużył na piąte miejsce osiem dziesiątych do przodu na swoim koledze z drużyny. Za dwoma i20 WRC w dużej odległości podąża Elfyn Evans (Ford). Robert Kubica (Ford) nie dojechał jednak do mety Rajdu Monte Carlo. Polak brutalnie wypadł z trasy po przekroczeniu linii mety na Col de Turini (SS14) zdradzony przez hamulce, ale załodze nic się nie stało.

Stéphane Lefebvre (DS3 R5) odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w WRC2 wygrywając z dużą przewagą Craiga Breena (Peugeot 208 T16 R5) i Armina Kremera (Skoda Fabia S2000). Klasyfikacja WRC2 została zakłócona na Col de Turini. Éric Camilli (Fiesta R5) stanął na podium, po czym uszkodził swój samochód uderzeniem w kamień i spadł na czwarte miejsce. O miejsce w pierwszej trójce walczył także Martin Koci (Fiesta R5), kiedy po uderzeniu w drzewo wycofał się. Pierwszą piątkę zamyka Jonathan Hirschi (208 T16 R3), przed Quentinem Giordano (DS3 R5) i Alainem Foulonem (Mitsubishi Lancer Evo X N).

Quentin Gilbert (DS3 R3) wygrywa w JWRC z 44 sekundami przewagi nad Christianem Riedemannem (DS3 R3) i Ole Veiby (DS3 R3). Stéphane Consani (Clio R3) zamyka pierwszą piątkę pomiędzy Simone Tempestini (DS3 R3) i Yohanem Rosselem (DS3 R3). François Delecour (Porsche 911) remporte la victoire R-GT zaledwie trzy minuty przed Porsche Romaina Dumasa.

Można obejrzeć nagrania wideo z wydarzenia tutaj.

Zapraszamy do zapoznania się z analizą Rajdu Monte Carlo przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów w numerze 1996 AUTOhebdo, dostępnym od jutrzejszego wieczoru w wersji cyfrowej na wszystkich platformach, a od środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz