Tänak i Hyundai bezradne ofiary systemu hybrydowego

Od początku sezonu nowy sposób napędu spowolnił kilku kierowców. W Szwecji Ott Tänak musiał przerwać wyścig ze względów bezpieczeństwa. Sytuacja bezprecedensowa, która niewątpliwie będzie zasługiwała na doprecyzowanie w przepisach.

opublikowany 26/02/2022 à 12:06

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Tänak i Hyundai bezradne ofiary systemu hybrydowego

Ott Tänak (Hyundai) miał nowy problem z elektryką podczas Rajdu Szwecji 2022. © Nikos Katikis / DPPI

Ott Tanak znakomicie zaczął rallye. Najlepszy wykonawca SS5, Estończyk właśnie zbliżył się do 1s1 za liderem Elfynem Evansem, kiedy był zmuszony przerwać swoją scenę. „Ott zakończył odcinek specjalny z problemem z zestawem elektronicznym, explique Julien Moncet le Deputy Team Director de Hyundai. Czerwone światło zgasło.

Jest to kwestia bezpieczeństwa i w porozumieniu z FIA musieliśmy zatrzymać samochód. Przepisy opracowano z myślą o załodze, więc nie było zbyt wielu pytań do zadawania, nawet jeśli moglibyśmy kontynuować jazdę wyłącznie z silnikiem spalinowym. »

Ponieważ taki scenariusz nie miał jeszcze miejsca od rozpoczęcia mistrzostw, Hyundai był pierwszym zespołem, który poniósł tego konsekwencje. „Samochód został poddany kwarantannie– kontynuuje Francuz. Technicy FIA i Compact Dynamics sprawdzili, czy samochód jest bezpieczny, co upoważniło nas do pracy przy nim.

Wymieniliśmy jednostkę hybrydową, a ta, którą usunęliśmy, zostanie sprawdzona, aby zrozumieć, co się stało. Nie znamy jeszcze przyczyn tego problemu, ale pierwsze analizy pozwalają stwierdzić, że jest to coś nowego, czego nie zaobserwowano w testach. »

Jeśli będziemy musieli poczekać na wyniki tego dochodzenia, wydaje się, że Hyundai jest pierwszym producentem, który stracił samochód na etapie z powodu problemu mechanicznego nie z jego winy.

„To bardzo frustrujące dla całego zespołu i dla Otta, wyjaśnia Moncet. Dużym problemem jest to, że w przepisach nie ma nic, co przewidywałoby tego typu przypadki. Jest to coś, co być może będziemy musieli zmienić w przyszłości. Dużo już o tym rozmawialiśmy z FIA i będziemy musieli zabrać się do pracy, aby znaleźć rozwiązanie. »

CZYTAJ TAKŻE > Neuville na prowadzeniu po 1. etapie Rajdu Szwecji

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz