Citroën Saxo Kit Car zajmuje szczególne miejsce w karierze Xaviera Mestelana Pinona. Dołączył do Citroën Sport w 1995 roku i stał się jednym z jego pierwszych dzieł w dziale zawodów marki Chevron.
Samochód, który będzie miał ogromne znaczenie również w karierze Sébastien Loeb. Dziewięciokrotny rajdowy mistrz świata brał udział w wielu imprezach tym samochodem w pierwszych latach swojej kariery, zanim w sezonie przeniósł się do Xsary oraz innych modeli C4 i DS3. rallye.
Alzatczyk zaimponował Xavierowi Mestelanowi Pinonowi już od pierwszych okrążeń. „Byłem na właściwym miejscu w Xsara Group N w regionie Grenoble, dzień wcześniej jechałem z kimś innym i pracowaliśmy staromodnie, ze stoperem w dłoni, pamięta Francuza.
Po pierwszych dwóch przejazdach Seba powiedziałem sobie, że zapomniałem włączyć stoper, bo różnica była tak duża. Wtedy szybko zrozumiałem. Nie było najlepiej jeśli chodzi o skupienie, ale w czystej prędkości było już coś innego.
Rozmawiałem o tym wówczas z moim dyrektorem technicznym, Jean-Claudem Vaucardem, ale powiedział mi, że dzieje się tak dlatego, że nigdy nie jeździłem obok Skandynawia, czyli prawdziwego kierowcy. Później zmienił zdanie. »
Odkryj nasze Carpooling z Xavierem Mestelanem Pinonem w AUTO nr 2153tygodniowo, już dostępny w wersji cyfrowej i w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)